İlköğretim okulu hayat bilgisi ders içeriğinin öğretmen, yönetici ve müfettiş görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİM OKULU HAYAT BİLGİSİ DERS İÇERİĞİNİN ÖĞRETMEN, YÖNETİCİ ve MÜFETTİŞ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ Oktay ÇnOUK Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dab Danışman: Prof. Dr. Adil TÜRKOĞLU Eylül -2001 132 Sayfa Bu çalışma, 1998 İlköğretim Okulu Hayat Bilgisi Programı'nın içeriğinin öğretmen, yönetici ve müfettişlerin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesine yönelik yapılmış genel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni seçilirken 2 ayrı yer temel alınmıştır. Araştırmanın 1. çalışma evreni; Adana ili merkez ilçelerinde bulunan (Seyhan ve Yüreğir) ilköğretim okullarında görevli 1, 2. ve 3. sınıf öğretmenleri ile okul yöneticilerinden oluşmuştur. 2. çalışma evrem ise Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanlığında görev yapan İlköğretim Müfettişlerinden oluşmuştur. Örneklem 12 okul ve bu okullardan görevli 110 öğretmen, 24 yönetici ile Teftiş Kurulu Başkanlığı'nda görevli 19 ilköğretim müfettişi, toplam 153 kişiden oluşmuştur. Okullar yansızlık ilkesine uyularak tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Bu araştırma için gerekli veriler, içeriğin değerlendirilmesinde kullanılan ölçütlere uygun olarak araştırmacı tarafindan geliştirilen anketlerle toplanmıştır. Anketler araştırmacı tarafından öğretmen, yönetici ve müfettişlere uygulanmış ve aynı gün toplanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler frekans ve yüzde tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşler arasındaki farka yüzde olarak bakılmıştır.n Sonuç olarak; Öğretmen, yönetici ve müfettişlerin görüşlerine göre uygulamadaki 1998 İlköğretim Okulu Hayat Bilgisi Programı; Hedeflerle `Kısmen` tutarlı, İçerikte yer alan bilgiler `Orta` düzeyde dayanaklı ve günümüzde geçerli, İçerikteki bilgiler öğrenciler için `Düşük` düzeyde anlamlı ve İçerikteki bilgilerin sunuluş sırası `Kısmen` öğrenme ilkelerine uygun bulunmuştur. Ayrıca ankete katılanlar Hayat Bilgisi Programı'nın `Yeniden` ve `Bölgesel` özellikleri yansıtacak şekilde düzenlenmesi gerektiği yönünde görüş belirtmişlerdir. Ancak her ne kadar böyle bir sonuç çıkmış olsada, ankete katılanların yeni Hayat Bilgisi Programı konusunda fazla yeterli olmadıkları izlenimi anket uygulanırken yapılan görüşmelerde edinilmiştir. Anahtar Kelimeler; Eğitim programı, Hayat Bilgisi Programı, İçerik, İlköğretim m ABSTRACT EVALUATION OF SOCIAL STUDIES CURRICULUM CONTENTS IN ELEMENTARY SCHOOL IN TERMS OF TEACHERS', ADMINISTRATORS' AND INSPECTORS' OPINIONS Oktay ÇIKRIK MA Thesis, Department of Educational Sciences Supervisor : Prof. Dr. Adil TÜRKO?LU September - 2001 132 Pages This is a descriptive study conducted via a survey to evaluate 1998 Social Studies curriculum' contents in elemantary school in terms of teachers', administrators' and inspectors' opinions. Two different population were choosen for this study. The first population of the study is constitution of elemantary school' 1st, 2nd and 3rd class teachers and school administrators in the Yüreğir and Seyhan districts of Adana. The second population is the constitution of elemantary school inspectors are on duty at inspection office, National Education Directorship, ? Adana. The samples consisted of 110 teachers and 24 administrators of 12 elemantary schools and 19 inspectors. (The total of samples is 153). Randomized sampling method was used objectively as choosing schools. The data for this study were collected using survey prepared by researcher to evoluate the content. Survey was applied to teachers, administrators and inspectors and collected in the same day. To analyze the data, frequency distribution and percentages were used. The differences between opinions was evaluated in percentage.IV In sum, according to the teachers', administrators' and inspectors' opinions, this study leads to the conclusion that 1998 Social Studies Curriculum is partially coheent with aims; content is fairly enduring and current for day; knowledge in the content is poor for students and arrangement of content is partially fit for learning principles. Additionally, participants of survey defined their opinions on the way of rearranging of Social Studies Curriculum according to local characteristics of districts. : Although this result is found out, interviews done during the applying of survey showed that the participants of the survey are not sufficient in teaching Social Studies Curriculum. Key Words: Curriculum, Social Studies Curriculum, Content, Elemantary School.
Collections