İhracat pazarlamasında karşılaşılan sorunların çözümünde verimlilik çalışmalarının etkisi ve KOBİ`ler üzerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İHRACAT PAZARLAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNDE VERİMLİLİK ÇALIŞMALARININ ETKİSİ VE KOBİ'LER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA Mehmet Cihan YAVUZ Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Canan MADRAN Eylül 2002, 156 sayfa Gelişmekte olan bir ülke olarak, Türkiye'nin önemli ekonomik sorunları vardır. Bu ekonomik sorunların aşılmasında `ihracat` (dışsatım) önemli bir araçtır. İhracatın gerçekleştirilmesinde ise, her gelişmekte olan ülkede olduğu gibi, `Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler` (KOBİ) önemli roller üstlenmektedir. İhracatla ilgili birçok sorunu olan KOBİ'lerin, ihracatta istikrarlı ve sürekli bir başarı sağlamasında, `ihracat pazarlaması` etkin bir pazarlama formu olarak ortaya çıkar. İhracat pazarlaması, temel olarak, `dış pazar araştırması` ve `ihracat pazarına yönelik pazarlama stratejisinin oluşturulması` aşamalarını içerir. Bu aşamaların en iyi şekilde inşa edilmesinde `verimlilik` kavramı önemli bir yere sahiptir. Verimlilik, ihracat pazarlaması sürecine, bir dizi iyileştirme kriterini kapsayan `verimlilik çalışmaları` yoluyla uygulanabilir. Bu çalışmada, ihracat pazarlamasında karşılaşılan sorunların çözümünde verimlilik çalışmalarının etkisi araştırılmıştır. Çalışma temel olarak iki bölümde incelenebilir. İlk bölüm KOBİ'ler, ihracat, ihracat pazarlaması, verimlilik, verimlilik çalışmaları konularını ve bu konularda yapılmış geçmiş çalışmaları kapsayan literatür bölümüdür. İkinci bölüm ise, çalışmayı tamamlayıcı nitelikte, ankete dayalı bir saha çalışmasıdır. Anahtar Kelimeler: KOBİ, İhracat, İhracat Pazarlaması, İhracat Pazarlamasında Karşılaşılan Sorunlar, Verimlilik, Teknoloji, Eğitim, Örgütsel İyileştirme. ABSTRACT THE EFFECT OF PRODUCTIVITY ACTIVITIES ON SOLUTION OF PROBLEMS FACED IN EXPORT MARKETING AND A SURVEY RESEARCH ON SMALL AND MEDIUM SIZED ENTERPRISES Mehmet Cihan YAVUZ Master Thesis, Business Department Supervisor: Assistant Prof. Canan MADRAN September 2002, 156 pages As a developing country, Turkey has serious economic problems. For overcoming these problems, `export` is an important tool. For the realization of export, almost in every developing country, `Small and Medium Sized Enterprises` (SME) play an important role. `Export Marketing` occurs as an effective marketing form for obtaining a stable and continious export success of SME's, fighting with export related problems. Export marketing, basically contains `foreign marketing research` and `development of export marketing strategy` stages. `Productivity` has an important position to create a strong infrastructure for these stages. Productivity, can be applied to the export marketing process via `productivity activities` including a series of improvement criteria. Within this study, the effect of productivity activities on solution of problems faced in export marketing is being researched. This study is basically divided into two section. The first part is the literature including titles SME's, export, export marketing, productivity, productivity activities and various research done on these issues. The second part contains a complementary field research based on a questionnaire. Keywords: SME, Export, Export Marketing, Problems in Export Marketing, Productivity, Technology, Training, Organizational Development.
Collections