İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde hazır eğitim-öğretim araç-gereçleri ve öğretmen-öğrenci iş birliği ile hazırlanan araç-gereçlerle yapılan öğrenme etkinliklerinin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE HAZTR EĞİTİM -ÖĞRETİM ARAÇ -GEREÇLERİ VE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İŞ BİRLİĞİ İLE HAZIRLANAN ARAÇ - GEREÇLERLE YAPILAN ÖĞRENME ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ Gökben KENGER TAŞDEMİR Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışmanı:Frof.Dr. Adil TÜRKOĞLU Eylül 2002, 190 sayfa Bu araştırma Sosyal Bilgiler öğretimi için gerekli materyaller ve etkililiği üzerine gerçekleştirilmiştir. Sosyal Bilgiler dersinin araç - gereçlerle işlenmesi öğrenci başarısını arttırmakta mıdır? sorusu araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Bu nedenle, araştırma ilköğretim okulu beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde araç - gereçlerin öğrenci ve öğretmen tarafından birlikte üretilip kullanıldığı grubun, hazar araç - gereç kullanılan grubun ve geleneksel öğretimin yapıldığı grubun öğrenme düzeyleri ve öğrenmelerinin kalıcılığı bakımından aralarında anlamlı fark olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2001 - 2002 öğretim yılında, Adana İli, Seyhan İlçesi, Bahçelievler İlköğretim Okulu'nun 5/B, 5/D, 5/H sınıflarında toplam 114 öğrenciyle deneme modeline uygun olarak yapılmıştır. Veriler, uygulama sonunda öğrencilere uygulanan bilgi testi ile elde edilmiştir. Başarı testi, 5.sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Güzel Yurdumuz Türkiye` ünitesi ile ilgili hedef- davranışlar doğrultusunda hazırlanmıştır.m Araştırmaya katılan öğrencilerin frekans ve yüzde dağılımları tespit edilmiş, uygulama suresince kontrol ve deney gruplarına öntest, sontest ve kalıcılık testleri yapılmış ve bunların sonucu elde edilen puanların aritmetik ortalaması ve standart sapması hesaplanmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda Tek Yönlü Varyans Analizi uygulanmıştır. Bu test sonucu gruplar arasında fark çıktığı taktirde farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirleyebilmek amacıyla Posthoc Sheffe F Tekniği kullanılmıştır. Farkın hangi grupların hangi testleri arasında olduğunu bulabilmek amacıyla ise, Eşli Gruplar T Testi tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; 1. Eğitim - Öğretim otramında araç - gereçlerin kullanılması öğrenci başarısını arttırmaktadır. 2. Özellikle de, öğretmen - öğrenci iş birliği ile hazırlanan araç - gereçler, hazır araç - gereçlere göre öğrenci başarısını daha fazla etkilemektedir. 3. Yeni metod ve teknikler ile bunlara uygun araç - gereçlerin kullanılması öğrencilerin derslerdeki başarısını arttırmaktadır. 4. Öğrenci merkezli ve araç - gereçlerle desteklenen öğretim yöntemleri, geleneksel öğretim yöntemlerinden daha fazla davranış değişikliği sağlamaktadır. 5. Sınıfta, üzerinde çalışılacak ve düşünülecek çeşitli materyaller olması iletişimi ve faaliyeti teşvik etmektedir.IV 6. Deney gruplarında uygulanan yöntemle öğrenciler yaparak yaşayarak ve tüm duyu organlarını kullanarak öğrenmektedir. Duyu organlarının kullanımı arttıkça öğrenme daha verimli olmakta ve dersler daha cazip hale gelmektedir. Anahtar Kelimeler; Geleneksel öğretim, öğretmen öğrenci işbirliği ile hazırlanan araç - gereçler, hazır araç - gereçler, etkililik, kalıcılık ABSTRACT THE EFFECT OF FIFTH GRADE SOCIAL STUDIES INSTRUCTION WITH READY - MADE TEACHING TOOLS AND MATERIALS AND STUDENT - TEACHER MADE TOOLS AND MATERIALS ON ACADEMIC ACfflEVEMENT AND RETENTION OF LEARNING Gökbeo KENGER TAŞDEMİR Master Thesis, Department of Educational Sciences Supervisor: Prof.Dr.AdiI TÜRKO?LU September 2002, 190 pages The research is realized on necessary material and their efficiency in social studies.The main questionof this research is:Does training and education of social studies by using tools and materials, increase the success of students? This study is performed to discover if there is a meaningfull difference in learning of students and permenance of learning between three different groups: A group using traditional education techniques, a group using ready - made tools and materials and a group using tools and materials which are prepared by cooperation of teacher and students; in primary school fifth class social studies. The research is performed in 2001 - 2002 education year in accordance with trial model at Adana, Seyhan, Bahçelievler Primary School with 114 students composed of 5/H, 5/D and 5/H classes. Data is obtained from the test done at the and of the practice. Success test in prepared in accordance with target behaviours related to `Beatiful Native Land Turkey` chapter of social studies.VI The frequency and percantage disrubition of students is determined; during this study pre - examination, final examination and permanance examinations are performed to the control and experimentation groups, by using results of these examinations average and standart deviations are calculated. If there occurs a difference between groups in these examinations, Posthoc Sheffe F technique is used in order to determine between which groups this difference is Paired Sample T Test technique is used in order to distinguish in which tests of which groups this difference happened. According to results of this research; 1. Using tools and materials in education and training increases the success of students. 2. Especially, the use of tools and materaials prepared by cooperation of teacher and students effects the success of students more compared to ready - made tools and materials. 3. Using new techniques and methodology and suitable tools and materaials increases the success of students. 4. Student oriented and tools and materaials supported education techniques result in more behavioural changes compored to traditional education techniques. 5. Existance of different materials to work with and think on encourages the communication and activity in class. 6. By the technique used in trial groups, students are learning by doing, by living, and by using all their sensing organs.The more sensing organs are used, the more efficient learning becomes and classes gets attractiver.
Collections