İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET İKİLİ KODLAMA KURAMINA DAYALI OLARAK HAZIRLANAN MULTİMEDYA DERS YAZILIMININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDEKİ AKADEMİK BAŞARIYA, ÖĞRENME DÜZEYLERİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ M. Emre SEZGİN Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Ülkü KÖYMEN Temmuz 2002, 106 sayfa Bu deneysel araştırmanın genel amacı, İkili Kodlama Kuramı'na dayalı, konu ile ilgili animasyonlar bulunan ders yazılımıyla yapılan öğretimi ve yine aynı kurama dayalı, konu ile ilgili resimler bulunan ders yazılımıyla yapılan öğretimi, geleneksel- öğretmen merkezli yöntemle yapılan öğretimle karşılaştırarak bunların akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Araştırma 2000-2001 öğretim yılının ikinci yarıyılında, Adana ili Seyhan ilçesinde bulunan Mimar Kemal İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Önce tüm dördüncü sınıflardan yansız seçimle iki farklı sınıf seçilmiştir. Sonra bir deney (birinci deney grubu) ve kontrol grubu bu sınıfların birinden yansız olarak seçilmiştir. Ve diğer deney grubu (ikinci deney grubu) diğer sınıftan yansız olarak seçilmiştir. Her grup 1 8 öğrenciden oluşmaktadır. Birinci deney grubu konuyla ilgili animasyonlardan oluşan yazılımla çalışırken, ikinci deney grubu konuyla ilgili resimlerden oluşan yazılımla çalışmıştır. Yazılımlar araştırmacı tarafından bu araştırma için temelde ikili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanmıştır. Kontrol grubunda ise öğretim, geleneksel-öğretmen merkezli olarak yürütülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde, varyans analizi (ANOVA) ve kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, deney gruplarıyla kontrol grubu arasında öğrencilerin akademik başarıları, öğrenme düzeyleri ve öğrenmedeki kalıcılık düzeyleri açısından deney grupları lehine anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Araştırma bulgularıyla ilgili bir diğer önemli bir nokta da, deney grupları arasında son- test akademik başarı puanları ve öğrenme düzeyi puanlan arasında anlamlı bir fark çıkmazken, son-testten 14 gün sonra yapılan kalıcılık testi akademik basan puanlan ve öğrenme düzeyi puanları arasında birinci deney grubu lehine anlamlı bir farklılık çıkmasıdır. Anahtar Sözcükler: İkili Kodlama Kuramı, Multimedya ve Öğrenme, Fen Bilgisi Öğretiminde Animasyonlar, Fen Bilgisi Öğretimi. HI ABSTRACT THE EFFECTS OF MULTIMEDIA COURSEWARE DESIGNED BASED ON DUAL CODING THEORY IN SCIENCE TEACHING ON ACADEMIC ACHIEVEMENT, PERFORMANCE LEVEL AND RETENTION OF LEARNING M. Emre SEZGİN Master Thesis, Department of Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Ülkü KÖYMEN July, 2002, 106 pages The purpose of this study is to compare the use of courseware with only animations, the use of courseware with only pictures, and the traditional teacher- centered methods of teaching with respect to their effects on academic achievement, performance level, and retention of learning in the unit of electricity. The research is conducted at the second semester of 2000-2001 at Mimar Kemal Primary School in Seyhan- Adana. First from all of the 4 classes, two different classes are randomly selected. Later one experimental group (Experimental group-one) and control group are randomly selected from one of the classes. And other experimental group (Experimental group-two) is randomly selected from the other class. Each group has 1 8 students. While the experimental group-one study the unit of electricity from the courseware with only animations, the experimental group-two study the same unit from the courseware with only pictures. The coursewares are designed specifically for this study by the researcher based on Dual Coding Theory. Instruction in the control groups is carried out in the traditional teacher-centered fashion.. In analysis of the data, the techniques of analysis of variance (ANOVA) and analysis of covariance (ANCOVA) is used. The result of the research showed that the significant difference is found between experimental groups and control group with respect to the results of academic achievements, performance levels and retention of learning in the favour of experimental groups on the last test. Another important result of this study is that no significant difference is found between experimental groups with respect to the results of academic achievement and performance level on the last test; where as the significant difference is found with respect to the results of academic achievement and performance level in the favour of experimental group-one with animations on the retention test conducted 14 days later then the last test. Keywords: Dual Coding Theory, Multimedia and Learning, Animations in Science Teaching, Science Teaching.
Collections