İlköğretim birinci kademesinde sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİMİN BİRİNCİ KADEMESİNDE SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ VE UYGULANMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ADANA İL MERKEZİ ÖRNEĞİ) Pınar KİŞİ Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Şükran KILBAŞ KÖKTAŞ Haziran 2003 - 61 sayfa Bu araştırma, ilköğretim birinci kademe 4. ve 5.sınıflarda görev yapan öğretmenlerin sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanmasına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, genel tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacının hazırladığı anket kullanılmıştır. Adana ili merkez Seyhan ve Yüreğir ilçelerinden seçkisiz, oransız küme örneklem yöntemi ile seçilen alt sosyo ekonomik düzey okullardan 9, orta sosyo-ekonomik düzey okullardan 11 ve üst sosyo ekonomik düzey okullardan 8 olmak üzere toplam 28 ilköğretim okulunda görev yapan 175 4. ve 5. sınıf öğretmenine anket uygulanmıştır. Değerlendirmeye alınan 175 anketin sonucu SPSS 10.0 paket programında sınıf öğretmenlerinin cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları kurum ve görev yaptıkları okulların bulunduğu çevrenin SED'ine göre gruplandırılmış, frekans dağılımı ve artimetik ortalama tabloları oluşturulmuştur. Araştırmanın alt amaçlarında belirtilen bağımsız değişkenler açısından öğretmenlerin yanıtları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek amacıyla SPSS 10.0 paket programı ile Ki-Kare (Chi-Square) tekniği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları kurum ve görev yaptıkları okulların bulunduğu çevrenin SED'ine göre kuralların belirlenmesi ve uygulanmasına yönelik görüşleri arasında ki fark anlamlı bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Sınıf kuralları, sınıf yönetimi, ilköğretim, eğitim n ABSTRACT TEACHERS' VIEWS ON DETERMINING AND APPLYING CLASSROOM RULES AT FIRST GRADE OF ELEMENTARY EDUCATION (THE SAMPLE OF ADANA CITY CENTER) Pınar KIŞI MA Thesis, Department Of Educational Sciences Supervisor: Prof. Dr. Şükran KILBAŞ KÖKTAŞ June - 2003, 61 Pages The research is a descriptive study of general scanning. The poll prepared by researcher is used as means of collecting data. The poll is put into practice with 175 teachers who perform with forth and fifth classes in Seyhan and Yüreğir central districts of Adana. The schools are selected with random method and they are consist of 9 lower socio-economic, 1 1 middle socio economic and 8 upper socio-economic in all 28 primary schools of central districts in Adana. According to the result of analysis, the difference among teachers' views about determining and applying classroom rules is pound reasonable in respect of their socio economic level, sexuality, professional (occupational) seniority and the institutions that they gradvated. Key Words: Classroom rules, classroom management, elementary school, education
Collections