The Importance of students` and their teachers`perceptions about ELT activities
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİMİ AKTİVİTELERÎ HAKKINDAKİ ALGILAMALARININ ÖNEMİ Selma DURAK Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Türkay BULUT Eylül 2003, 119 Sayfa Bu çalışma öğrenci ve öğretmenlerinin İngiliz Dili öğretimi aktiviteleri hakkındaki algılamalarının kıyaslanmasını amaçlamaktadır. Özellikle öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma öğretimi için kullanılan aktiviteler hakkındaki düşünceleri üzerinde odaklanmaya çalışıldı. Bu aktivitelerin sınıfta kullanımını ve üniversite düzeyinde öğrencilerin İngilizce öğrenme motivasyonları üzerinde etkisi olup olmadığı incelendi. Barkhuizen tarafından hazırlanan ENLEAS-Q adlı ölçeği Çukurova Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünden 1 00 hazırlık öğrencisine uygulandı. Öğrenci algılamalarının ne olduğunu, öğretmen algılamalarının ne olduğu ve aralarında herhangi bir denklik olup olmadığı incelendi. Sav çalışmaya katılanların algılamaları arasında herhangi bir denklik olmadığı yönündedir. Ölçekten elde edilen veriler SPSS istatistik programı yardımı ile Karl-Pearson chi-square testi uygulanarak çözümlendi.Elde edilen bulgular ve sav birbirini desteklemektedir.vıı Anahtar Kelimeler: Öğrenci Merkezlilik Algılama İletişimsel Dil Öğretimi «SSS5S» IV ABSTRACT THE IMPORTANCE OF STUDENTS' AND THEIR TEACHERS' PERCEPTIONS ABOUT ELT ACTIVITIES Selma DURAK Thesis of Master of Arts, English Language Teaching Department Advisor: Asst. Prof. Dr. Türkay BULUT September2003, 119 Pages This study aims at comparing students' and their teachers' perceptions about English Language Teaching activities. We specifically try to focus on the students' thoughts about the activities used for teaching listening, speaking, reading and writing in the language classrooms. We examine the use of activities in these classes and whether they have any effect on students' awareness and motivation for learning English at university level. We used a questionnaire prepared by Barkhuizen (ENLEAS-Q) with 100 participants from the preparatory classes of the English Language Teaching Department of Çukurova University. We investigate: a) what the perceptions of the teachers are, b) what the perceptions of the students are, and c) whether the students' perceptions match with those of their teachers. We hypothesize that there is no match between their perceptions. 'İTC YÜKSEKÖ?RETİM KURULU dokömahtasyon MHOThe dala obtained from ENLEAS-Q were entered into the SPSS statistical program. A Karl-Pearson chi-square test was used to test the significance. Key Words; Learner-centeredness Perception Communicative Language Teaching YlfeS mÖCRTTlM KOROUJ
Collections