Öğrencilerin hiperortam tasarımcısı olarak katıldığı öğrenme çevresinin yaratıcı düşünmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET ÖĞRENCİLERİN HİPERORTAM TASARIMCISI OLARAK KATILDIĞI ÖĞRENME ÇEVRESİNİN YARATICI DÜŞÜNMEYE ETKİSİ Çiğdem KOÇOĞLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Ülkü KÖYMEN Ocak, 2003, 141 sayfa Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okulu 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin hiperortam tasarımcısı olarak katıldığı öğrenme çevresine katılan (deney grubu) ve katılmayan (kontrol grubu) grupların Torrance Yaratıcı Düşünme Testinden (T.Y.D.T) aldıkları son test puanlan arasında anlamlı bir fark olup olmadığım sınamaktır Araştırma, 2001-2002 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, yaklaşık olarak 16 haftalık bir sürede, Adana İli Merkez Seyhan ilçesi sınırları içinde yer alan Başkent Üniversitesi Özel Gönen İlköğretim Okulları ve Özel Gündoğdu Okullarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, belirtilen iki okuldaki 6 ve 7. sınıf öğrencilerinden toplam 64 kişi oluşturmaktadır. Deney grubunda, öğrencilerin hiperortam tasarımcısı olarak düzenlenen öğrenme çevresine katılmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Torrance Yaratıcı Düşünme Sözel ve Şekilsel Testleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde kovaryans (ANCOVA) tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular özetle şu şekildedir: Deney grubu ile kontrol grubunun Torrance Yaratıcı Düşünme Testinden aldıkları sözel ve şekilsel sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark vardır. Anahtar Sözcükler: Yaratıcılık, Yaratıcı Düşünme, Düşünme Araçları, Bilişsel Araçlar, Proje Tabanlı Öğrenme, Proje yaklaşımı, Hiperortam, Çokluortam, Web Tasarımı, Yapıcılık (Oluşturmacılık), Torrance Yaratıcı Düşünme Testleri, Teknoloji ile Öğrenme, Bilgisayarlar ve öğrenme Ill ABSTRACT THE EFFECT OF A 'STUDENTS AS HYPERMEDIA DESIGNERS' LEARNING ENVIRONTMENT ON CREATIVE THINKING Çiğdem KOÇO?LU Master Thesis, Department of Educational Science Supervisor: Prof. Dr. Ülkü KÖYMEN Ocak, 2003, 141 page The main purpose of this research is to compare the two groups of 6-7 grade students who are involved (experiment group) and not involved (control group).in 'students as hypermedia designers' learning environment on the posttest scores on Torrance Test of Creative TTiinking The research is conducted at the Başkent University Private Gönen Elemantary Schools and at the Private Gündoğdu School in Seyhan- Adana for 16 weeks, during the second term of the 2001-2002 acedemic year. The experiment and control group are formed by 64 students from both schools. The students in the experiment group carried out the hypermedia designs while the students in control group did not join in any experimental work. In order to gather data Torrance Test of Creative Thinking Figural and Verbal Forms are used. Covariance (ANCOVA) technique is used for the data analysis. In summary, the meaningful difference on the posttest scores on Torrance Test of Creative Thinking is found in favor of the experiment group. Key Words: Creativity, creative thinking, Mindtools, Cognitive Tools, Project based Learning, Project Aproach, Hypermedia, Multimedia, Web design, Constructivism, Torrance Test of Creative Thinking, Learning with Technology, Bilgisayarlar ve Öğrenme.
Collections