İlköğretim sınıf öğretmenlerinin fiziksel cezaya yönelik tutumları (Adana il merkezi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİMDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FİZİKSEL CEZAYA YÖNELİK TUTUMLARI (ADANA İL MERKEZİ ÖRNEĞİ) Gökmen ÇİÇEKDEMİR Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Şükran KDLBAŞ Ocak- 2003, 65 Sayfa Bu araştırma, ilköğretim I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin fiziksel cezaya yönelik tutumlarım belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama türünde, betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak Gözütok (1993) tarafından Türkçe'ye çevrilen ve Ankara ilinde daha önce uygulanan `Opinions About Corporal Punishment` ölçeği kullanılmıştır. Adana ili merkez Seyhan ve Yüreğir ilçelerinden seçkisiz, oransız küme örneklem yöntemi ile seçilen alt sosyo-ekonomik düzey okullardan 3, orta sosyo-ekonomik düzey okullardan 3 ve üst sosyo-ekonomik düzey okullardan 3 olmak üzere toplam 9 ilköğretim okulunda görev yapan 188 sınıf öğretmenine kişisel bilgi formu ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın amaçlarına yönelik olarak, iki grubun fiziksel cezaya yönelik tutumları arasında anlamlı fark olup olmadığını test etmek için T-testi, üç ya da daha çok grubun fiziksel cezaya yönelik tutumları arasında anlamlı fark olup olmadığım test etmek içinse Varyans Analizi yapılmıştır, anlamlı fark çıktığında ise hangi gruplar arasında anlamlı fark olduğunu bulmak amacıyla Post Hoc Sheffe Testi uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin görev yaptıkları okulların SED' lerine göre; cinsiyetlerine göre; yaşlarına göre; mezun oldukları kuruma göre ve mesleki kıdemlerine göre fiziksel cezaya yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak, medeni durumlarına göre; çocuklu olup olmama durumuna göre ve çocuk sayısına göre aralarında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Anahtar Sözcükler: Disiplin, Ceza, Fiziksel Ceza, Dayak ABSTRACT THE ATTITUDES ABOUT CORPORAL PUNISHMENT OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS (ADANA CITY SAMPLE) Gökmen ÇİÇEKDEMİR M. A. Thesis, The Department of Education Sciences Advisor: Prof. Dr. Şükran KDLBAŞ January, 2003, 65 pages This research has been done for the purpose of attitudes about corporal punishment of primary school teachers. The research has been a general searching model and a descriptive study. In order to collect data, `Opinions About Corporal Punishment` scale which was translated to Turkish and has been applied in city of Ankara by Gözütok (1993) has been used. The population of the research has been compassed of primary schools that are in Adana city Seyhan and Yüreğir central districts. Among these schools, 3 lower socioeconimic, 3 middle socioeconomic and 3 upper socioeconomic level primary schools have been sampled. Personal information forms and attitudes scales have been answered by the teachers who work in total 9 schools. Towards aims of the research, T-Test has been adopted to examine the attitudes about corporal punishment between two groups and among three or more groups' Anova has been used. If any significant differences found, Post Hoc Sheffe Test has been utilized to verify which groups have significant diffrences. As a result, the research has confirmed that there are significant differences according to the schools' socioeconomic level which teachers work, their sex, age, which institution they graduated and years of experience that they have among themselves, but according to teachers' marital status, whether they have children or not and the number of children they have showed that the research could not find any significant differences in their attitudes about corporal punishment. Key Words: Discipline, Punishment, Corporal Punishment, Beating. ^«<^!5a*ip^
Collections