Spora katılımın ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz-yeterliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin spora katılımlarının akademik başarılarına ve öz-yeterliklerine etkisini incelemektir. Tarama modelindeki bu araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 9 farklı ortaöğretim okulunda öğrenim gören 837 (%56.5)'si erkek, 644 (%43.5)'ü kız olmak üzere toplam 1481 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgiler formunun yanında, akademik öz-yeterlik ölçeği ve sürekli sportif güven ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden 'yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma' tekniklerinden yararlanılmıştır. Ayrıca araştırmada t Testi ve Ki Kare testleri, Nokta Çift Serili Korelasyon, Lojistik Regresyon ve Yapısal Eşitlik Modeli analizleri kullanılmıştır. Bulgular doğrultusunda ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin spora katılımlarının akademik öz-yeterlik ölçeğinin genelinden elde ettiği puanlar açısından kendilerinin düşük düzeyde yeterli algıladıkları, sürekli sportif güven ölçeğinin genelinden elde ettiği puanlar açısından kendilerinin orta düzeyde yeterli algıladıkları görülmüştür. Araştırmada ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin cinsiyet ve orta öğretim türü, akademik öz-yeterlik ve sürekli sportif güven değişkeni açısından anlamlı bir farklılığa rastlanırken, sınıf düzeyi, anne eğitim, baba eğitim, kardeş sayısı, beden kütle indeksi ve akademik başarı durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. The purpose of the study is to examine the impact of participation of high school students in sport on academic achievement and self-efficacy. The research conducted in a screening model in the 2015-2016 academic year. A total of 1481 students, including 837 (56.5%) male and 644 (43.5%) female students who study in 9 different high schools participated in the study. In the research study, personal information questionnaire, academic self-efficacy scale and trait sport confidence scale have been used as data collection tools. In the analysis of the research data, 'percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation' techniques were used as descriptive statistics. In addition, t Test, Chi Square Test, Point Biserial Correlation, Logistic Regression and Structural Equation Modelling analyses have been used. As a result of the research, it has been seen that high school students perceive themselves as having low-level self-efficacy according to the academic self-efficacy scale scores. According to the trait sport confidence scale scores, students perceive themselves as having middle-level self-efficacy. No significant differences were found between grade levels, parents' education levels, body mass indexes, academic achievements of the students while there was a significant difference between gender, high school education type, academic self-efficacy and trait sport confidence variables.
Collections