Web tabanlı uzaktan eğitimde iki farklı öğretim modelinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Arıcı, Nursal | |
dc.contributor.author | Savaş, Serdar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:26:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:26:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363341 | |
dc.description.abstract | Zamandan ve mekândan bagımsız egitim fikrinin ilk ortaya çıkısındangünümüze dek, birçok farklı yöntem ve araç, insanlara daha etkin bir ögrenmeortamı saglayabilmek amacıyla degisik kombinasyonlar içinde kullanılmıstır.Bu kombinasyonlardan günümüz teknolojileri ısıgında en etkin olanı WebTabanlı Uzaktan Egitimdir. Web tabanlı uzaktan egitimin amacınaulasabilmesi, büyük ölçüde kullanılan ögretim modelinin dogru seçiminebaglıdır. Bu çalısmada video destekli ögretim metodu ve animasyon destekliögretim metodu olmak üzere iki farklı egitim materyali hazırlanmıstır. Buegitim materyalleri Dijital Elektronik dersinin Lojik Kapılar Modülünükapsayan materyallerdir. Çalısmanın hedefi, iki farklı ögretim modeline görehazırlanmıs materyallerin ögrenci basarısı üzerindeki etkilerininincelenmesidir. Bu dogrultuda egitim materyalleri internet üzerindenyayınlanarak Akhisar Anadolu Teknik Lisesi 10 A sınıfı ögrencilerininkullanımına sunulmustur. Ögrencilerin bu materyallere çalısma anındakiveriler veri tabanına kaydedilerek ögretim sürecine ait geri bildirimler verimadenciligi teknikleri kullanılarak analiz edilmistir. Bu analiz sonucunda videodestekli egitim materyalinin animasyon destekli egitim materyaline göre ögrencibasarısını daha olumlu etkiledigi belirlenmistir. | |
dc.description.abstract | Up to now from the beginning of first appearring of the idea of the independenteducation from time and space; various different methods and materials hadbeen used within different combinations in order to maintain more efficientlearning environment for the individuals. The most efficient one among thesecombinations in the light of today?s technology is the Web-based DistanceEducation. Attaining of the Web-based Distance Education to its aim mostlydepends on the correct selection of the instructional model used. In this study,two different instructional materials, one of which is video-assisted instructionalmethod, and the other one is the animation-assisted instructional method hadbeen prepared. These instructional materials are the materials containing thelogic gate module of the Digital Electronics Course. The purpose of this study isto investigate the effects of the materials prepared according to two differentinstructional models on the student achievement. Accordingly, theseinstructional materials had been published on the internet, and brought into theuse of the students reading at 10 A class of Akhisar Anatolian Technical HighSchool. The data obtained while the students were working on these materialshad been recorded on the database, and the feedbacks belonging to educationprocess had been analysed by using the data mining techniques. At the end ofthis analysis, it has been determined that the video-assisted instructionalmaterial affected the student achievement more positively than the animationassistedinstructional material. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Web tabanlı uzaktan eğitimde iki farklı öğretim modelinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effects of two different instructional models in web-based distance education on the student achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Data mining | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.identifier.yokid | 9010632 | |
dc.publisher.institute | Bilişim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 200830 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |