Yükseköğretimde öğrenme ve öğretme amaçlı sosyal medya kullanımına ilişkin akademik yönetici ve öğretim elemanı görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet ve teknolojinin hızla gelişmesi sonucunda bilgiye ulaşmak ve paylaşmak giderek kolaylaşmıştır. İnternet ile hayatımıza giren vazgeçilmez kitle iletişim araçlarından biri olan sosyal medya zaman ve mekândan bağımsız olarak kişileri birbirine bağlamakta ve bilgiye daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaştırmaktadır. Ayrıca sosyal medya; bireylerin düşüncelerini, bakış açılarını ve ilgilerini etkileşimli bir sanal ortamda paylaşarak iletişim kurmalarına olanak sağlayan geniş bir platformdur. Günümüzde siyaset, sağlık, ekonomi, ulaşım, kamu hizmetleri gibi her alanda yararlanılan sosyal medya araçlarından öğrenme ve öğretme sürecinde de yararlanılmaktadır. Bu nedenle yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanlarının öğrenme ve öğretme amaçlı sosyal medya kullanımı ve nedenlerinin araştırılması önemlidir. Bu araştırmanın temel amacı, yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanlarının ve akademik yöneticilerin öğrenme ve öğretme amaçlı sosyal medya kullanımlarını, nedenlerini, sosyal medyanın sürece destek ve engel olduğu durumlar konusundaki görüşlerini ve geleceğe yönelik beklentilerini belirlemektir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemi kullanılarak Aksaray Üniversitesinde ders veren farklı akademik birim, ünvan ve görevdeki 20 öğretim elemanı ile yarı-yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretim elemanlarının öğrenme ve öğretme amaçlı sosyal medya kullanıp kullanmama durumu değerlendirildiğinde sayılar birbirine yakın çıkmıştır. Araştırmada katılımcılar açısından sosyal medyanın öğretme amaçlı kullanılmasının hem destek hem de engel olduğu durumlar belirlenmiştir. Sosyal medyayı kullanan öğretim elemanlarının en çok YouTube'u tercih ettikleri, karşı olan öğretim elemanlarının bile YouTube'u faydalı buldukları ve derslerinde etkin bir şekilde kullandıkları belirlenmiştir. Sosyal medyayı kullanan öğretim elemanları; öğrencilerin bu ortamları tercih etmeleri, bu ortamların öğrencilerin algılamalarına ve öğrenmelerine katkı sağlaması, öğrenciye hızlı ve etkin ulaşılabilirlik gibi öğrenci merkezli nedenlerin yanı sıra eğitimde ulaşılabilirlik ve fırsat eşitliği sağlaması gibi nedenlerle kullandıklarını belirtmişlerdir. Sosyal medyayı kullanmayanlar ise tercih etmeme sebebi olarak; öğrencilerin bu platformlarda etik kurallarının dışında davrandığı, geleneksel sınıf ortamı oluşturmanın ve öğrenen-öğreten ilişkisini korumanın zorluğu gibi nedenleri belirtmişlerdir. Sonuç olarak sosyal medya araçlarının öğretme ve öğrenme süreci ile bütünleştirilmesi için öğretim elemanları ve öğrencilerin bilinçlendirilmesi ve öğrenme ortamına uygun etik kuralları belirlenmiş bir sosyal medya aracı kullanılması gerekmektedir. As a result of the rapid development of the Internet and technology, it has become easier to access and share information. Social media that has become one of the essential mass communication media by entering our lives with the use of the Internet, connects people and conveys information more quickly and effectively independent of time and place. Besides, social media is a broad platform that enables individuals to present their thoughts, perspectives and interests through interactive communication in a virtual environment. Nowadays, social media tools used in all fields such as politics, health, economy, transportation, public services are also used in the learning and teaching process. For this purpose, it is important to investigate the social media usage and reasons for teaching and learning purposes in higher education institutions. The main aim of this research is to determine the views of the academic administrators and faculty members with social media usage in the teaching and learning process, concerning the reasons and the expectations of the social media in the process of learning and teaching. With this purpose, semi-structured interviews were carried out with 20 academic teaching staff from different academic units, titles and positions in Aksaray University. According to the findings of this research, the use of social media in teaching and learning process was similar in terms of using and avoiding faculty. In this thesis, both the support and barrier states in the use of social media for teaching purposes were identified. It has been determined that the instructors who use social media prefer YouTube most and even opposing faculty members find YouTube useful and use them effectively in their courses. The motives stated by the faculty that use social media were; student based reasons such as students' preference to use these environments, contributing to students' perceptions and learning, fast and effective communication with students, as well as accessibility and equal opportunities in education. Those who do not prefer to use social media claimed that the students acted unethically in these platforms, the difficulty of creating a traditional classroom environment and maintaining the relationship between the learner and the teacher. As a result, in order to integrate social media tools with teaching and learning process, it is necessary to raise awareness of faculty members and students and to use social media tools that have a code of ethics, appropriate and can be integrated into the learning environments.
Collections