Zeki öğretim sistemleri için yeni bir bileşen:düzenleyici modül
dc.contributor.advisor | Doğan, Nurettin | |
dc.contributor.author | Aktaş, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:26:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:26:24Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363162 | |
dc.description.abstract | Zeki Öğretim Sistemleri, yüksek kalitede ve etkin eğitimi amaçlayan, bu amaçla öğrenciye uzman eğitimci ile bire bir etkileşimdeymiş gibi bireysel ortam sağlamaya çalışan, gerekli kaynakları zamanında sunan, bir bilgi yığını içinde öğrencinin kaybolmasını önleyici uygulamaların geliştirildiği, bireylere göre uyarlanmış eğitim sistemidir. Başka bir deyişle, neyi öğreteceğini, kime öğreteceğini ve nasıl öğreteceğini bilen yapay zeka ortak oluşumunda yer alan tekniklerden yararlanarak tasarlanmış bir bilgisayar sistemidir. Bu sistemde temel olarak üzerinde anlaşmaya varılmış dört modül kullanılmaktadır. Bunlar: Kullanıcı arayüzü modülü, öğrenci modeli modülü, öğretim modülü ve bilgi modülüdür. Mevcut sistemlerde öğrenci modeli modülü ile öğretim modülü arasındaki ilişki sabittir; fakat aradaki bu ilişki öğrenci seviyeleri değişken olabileceğinden tekrar düzenlenebilir yapıda olmalıdır.Bu çalışmada, Zeki Öğretim Sistemleri mimarisine, tasarımcının oluşturduğu seviye-konu-sunum ilişkisinin uygun şartlarda değiştirilmesini sağlayan bir modül eklenmesi önerilmiştir. Bu modül ?Düzenleyici Modül? olarak adlandırılabilir. | |
dc.description.abstract | Intelligent Teaching Systems which aim active education at high quality so that try to provide individual atmosphere as if in the interaction with an expert educator and present the neccessary sources on time and applications improved to prevent the students lose in an information mass, are education systems which adapted to the individuals.In other words it is a computer system which planned by using the techniques that take place in the common formation of artificial intelligence which knows what to teach, whom to teach and how to teach.In this system, four modules are used on which essentially agreed. These are: users interface module, student model module, education module and information module. In the present systems, the relation is stationary between student module and education module, but this relation should be in the structure of reorganized as the level of students can be changable.One more model which provides to change level-subject-presentation relationships on the appropriate conditions, is added to the model that is suggested in this work.This model may be called as ?Organizer Module?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Zeki öğretim sistemleri için yeni bir bileşen:düzenleyici modül | |
dc.title.alternative | A new component for intelligent teaching systems:organizer module | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik-Bilgisayar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 368827 | |
dc.publisher.institute | Bilişim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 287469 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |