Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Hüseyin
dc.contributor.authorArslan, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-29T08:25:47Z
dc.date.available2020-12-29T08:25:47Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362904
dc.description.abstractBu çalışmada mobil öğrenme ile içerik paketleme konusu ele alınmış, mobil cihazlar için Mobil içerik ders paket düzenleyicisi ve bu ders içeriğinin sunulduğu yazılım geliştirilmiştir. Mobil ders paket yazılımı ortaöğretim okullarında dokuzuncu sınıfta okuyan 114 öğrenci tarafından kullanılarak, kendilerine mobil öğrenme ile ilgili tutum ölçeği ve memnuniyet testi uygulanmıştır. Mobil içerik ders paket düzenleyicisi ise ortaöğretim kurumlarında görev yapan 15 öğretmen tarafından kullanılmıştır. Öğretmenlerden kendilerine verilen senaryolar doğrultusunda ders paketleri oluşturmaları istenmiştir. Yazılımın kullanılması ile ilgili olarak kendileriyle görüşme yapılarak görüşme formları doldurulmuştur. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin yazılımın kullanımını kolay ve pratik bulduğu, işlemleri kolayca yaptığı ve yazılımın kullanışlı, faydalı ve daha çok sözel dersler için uygun olduğunu düşündükleri sonucuna varılmıştır. Öğrenciler ise mobil ders paket yazılımının kullanışlı olduğunu ve tasarımını beğendiklerini ifade etmişlerdir. Öğrencilere uygulanan mobil öğrenme tutum ölçeği sonuçlarına göre ise öğrenciler ortaöğretimde mobil öğrenmeye geçilmesi gerektiğini ve mobil öğrenmenin önümüzdeki yıllarda kaçınılmaz olacağını düşünmektedirler. Sonuç olarak geliştirilen yazılımların mobil öğrenmeye katkı sağlamak amacıyla öğretmenler ve öğrenciler tarafından kolaylıkla kullanılabileceği ve tabletler için de tekrar tasarlanarak kullanım alanının genişletilebileceği görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, the subject of mobile learning and content packaging is handled and mobile content course package editor and a player that shows this content were developed for mobile devices. Mobile content course package software was used by 114 students who study in secondary schools at ninth grade. After then the forms of satisfaction questionnaire and attitude scale are applied to them. The mobile content lesson package editor was used by 15 teachers who work in secondary schools. It is wanted to buildup course packages according to sceneries given to them. The demographic data?s of teachers were taken. Beside this, interviews are done with them about the usage of software and interview forms are filled out. According to analyses, teachers appreciate the software usage as easy and practical and it is seen that they made the procedures easily and they found the software user friendly, useful and more suitable for oral lessons. The students expressed that mobile course package software is functional and they liked the design. According to analysis of attitude scale that applied to students, the students think that in secondary education they must pass to mobile learning and it will be in urgent and inevitable in the next years. As a result; it is seen that the developed software can be used by students and teachers easily for contributing mobile learning and can be redesigned for tablets for expanding usage field.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMobil cihazlar için ders paketi hazırlama
dc.title.alternativeDeveloping course package for mobile devices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmMobile
dc.identifier.yokid432709
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid316603
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess