Show simple item record

dc.contributor.advisorTekindal, Benian
dc.contributor.authorGüzel, Murat
dc.date.accessioned2020-12-29T08:25:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:25:43Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362880
dc.description.abstractİletişim teknolojilerinin gelişimi sonucu doğan yeni bir medya ortamı olarak kolay ve hızlı erişilebilirliği bakımından sosyal ağlar, bireylerin her gün ulaşabildiği, çeşitli sosyal ilişkiler içerisine girdiği, bilgi paylaşımı yaptığı ve kullanıcı sayısı hızla artan platformlardır. Sosyal ağların; bilgiye kolay ve etkin erişim sağlaması, bilgi paylaşımını mümkün kılması, sosyal ve aktif öğrenme sürecini hızlandırması gibi birey üzerindeki olumlu etkilerinin yanı sıra kullanım amacı ve süreçlerine bağlı olarak bireyin yaşamı üzerinde olumsuz sosyal, ekonomik ve psikolojik etkiler de bırakmaktadır. Bireyin iş veriminin düşmesi ve bunun sonucunda iş kalitesinin düşmesi, sosyal ağ sitelerinin uzun süreli kullanımına dayalı iletişim bozuklukları ve asosyalleşme, güvenilir ve bilimsel bilgi kaynaklarına erişimin zorlaşması, bireyin ve çevresinin yaşamını olumsuz bir biçimde etkileyebilmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada, sosyal ağ ve üniversite ilişkisini; devlet üniversitelerindeki akademik ve idari personelin sosyal ağlarda geçirdikleri süreleri inceleyeceğiz.
dc.description.abstractSocial networks are the outcomes of the development in communication technologies and they have become the new media environment. In terms of their easy and fast accessibility, social networks are the platforms whose users have been increasing day by day. Here, individuals can access these platforms every day, establish various social relations and share information. Social networks have constructive effects on individuals such as; users can have easy and fast access to information, social networks enable information sharing and they can accelerate social and active learning process of the individuals. However, social networks can have negative social, economic and psychological effects on individuals? lives depending on the aim of usage and the time spent on it. Individuals? work performance decreases and as a result their work quality decreases; communication disorders and asocialization can occur as a result of long duration social network website accession; difficulty in the accession of straight and scientific information sources can occur and all these can affect the individual?s life and the people around him/her negatively. In this context, we will study the time spent on social networks by academicians and administrative staff of nine universities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAkademik ve idari personelin sosyal ağlarda geçirdikleri sürenin incelenmesi (dokuz üniversite örneği)
dc.title.alternativeA research on the time spent on social networks by academicians and administrative staff (nine university-example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid463729
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355564
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess