The use of writing portfolio in preparatory writing classes to foster learner autonomy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada bir İngiliz Dili Eğitimi bölümü hazırlık yazma sınıfında dosyalama tekniği uygulaması kullanıldı. Çalışma aynı zamanda dosyalama tekniğinin öğrencilerin yazma becerilerindeki başarılarını artırmayı ve öğrenci özerkliğini geliştirmeyi amaçlıyor. Çalışmada 2006?2007 döneminde Çukurova Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde okuyan 30 hazırlık sınıfı öğrencisi yer aldı. Data toplama tekniklerimiz arasında öğrenci yazma dosyaları, ön yazılar, yansıma kâğıtları, mülakat ve özerklik seviye belirleme anketi var.Çalışmada yapılandırıcı bir yaklaşım benimsedik.Çalışmanın sonuçları dosyalama tekniğinin hazırlık yazma sınıflarında öğrencilerin yazma becerilerindeki başarılarını artırdığı ve öğrenci özerkliğini geliştirdiğini ortaya çıkardı.Anahtar Kelimeler: Yazma Dosyalama Tekniği, Öğrenci Özerkliği, Yapılandırıcılık. In this study, portfolio implementation and assessment was used in one preparatory writing class in the English Language Teaching Department. We had two aims in mind: to improve learners? achievement in writing skills by the implementation of writing portfolio and to find out whether or not portfolio implementation would lead to learner autonomy. There were 30 participants who were preparatory class students at Çukurova University English Language Teaching Department in the academic year of 2006-2007. We had writing portfolios, cover letters, reflection sheets, interviews and an autonomy level questionnaire as data collection tools. The theory behind our study was constructivism.The results of the data analysis showed that the use of writing portfolio may improve learners? achievements in writing skills and foster learner autonomy in preparatory writing classes.Keywords: Writing Portfolios, Learner Autonomy, Constructivism
Collections