Türkiye ve isveç ilköğretim okullarında bilgisayar eğitim-öğretimi öğretim programları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı güncellenen İlköğretim Okulları Bilişim Teknolojileri öğretim programını; Eylül 1998 -2492 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi'nde yayınlanan- İlköğretim Okulları Seçmeli Bilgisayar Dersi Öğretim Programı ve İsveç İlköğretim Okulları'nda uygulanan öğretim programı karşılaştırmalarıyla incelemektir.Araştırma örneklemini 2008-2009 eğitim öğretim yılında Adana ilinde görev yapan 2006 yılı ve öncesinde öğretmenliğe başlamış öğretmenler oluşturmaktadır.Bilgisayarların ve sağladığı olanakların verimli kullanılabilmesi sadece kendi dersi ve alanı için değil diğer ders ve alanlar içinde büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bilgisayar öğretimi sadece bilgisayar öğretimi değildir.Hareket noktası olarak bu cümleyi alan araştırmada, Türkiye'de bilgisayar eğitimi için kullanılan öğretim programları incelenmiş, önceki öğretim programı için getirilen eleştiriler ışığında yeni öğretim programı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmenin ardından Dünya Ekonomik Forumu'nun yayınladığı Küresel Bilişim Raporu'nda yıllardır ilk üçte yer alan İsveç İlköğretim Okulları'nda uygulanan bilgisayar eğitimi karşılaştırması yapılmıştır. The aim of this study is to investigate comparison of updated Primary School?s Information Technology Syllabus to ?Syllabus of Computer Lesson in Primary Schools? published on September 1998 number 2492 of National Education Ministry?s Tebliğler Journal and syllabus of Swedish Primary Schools Computer Education.Working group was consisting of teachers who worked in Adana in 2008-2009 Education Terms and started teaching before 2006.Using computers and their opportunities efficiently is not only important for its lesson and area but also it?s important for other lessons and areas. For that reason teaching computer is not only teaching computer.In the research which takes this sentence as a starting point, the syllabuses of computer education in Turkey are investigated; the new syllabus was evaluated with the critics of the previous syllabus. After this evaluation comparison of Sweden?s Primary Schools? computer education which takes first three ranks in The Global Information Technology Report of World Economic Forum was done.
Collections