Show simple item record

dc.contributor.advisorAkcayol, Muhammet Ali
dc.contributor.authorKök, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:24:43Z
dc.date.available2020-12-29T08:24:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362628
dc.description.abstractSon yıllarda yaşanan teknolojik gelişmelerin neticesinde araçsal tasarsız ağlar konusunda yapılan çalışmalar ve uygulamalar hızla artmıştır. Bu ağların uygulama alanlarındaki farklılıklara bağlı olarak servis kalitesi ihtiyaçları da farklılaşmaktadır. Bu tez çalışmasında araçsal tasarsız ağ bileşenleri, mimarisi ve uygulamaları detaylı olarak incelenmiştir. Araçtan araca uygulamalar için farklı öncelikte paket üreten dört trafik kaynağı oluşturulmuştur. Bu kaynaklar kullanılarak araçsal tasarsız ağlar için yeni bir öncelik kuyruğu yapısı (VanetPriQ) geliştirilmiştir. VanetPriQ performansının değerlendirilmesi için benzetim ortamında kuyruk yapısı, paket boyutları, kuyruk uzunluğu ve araç hızı gibi parametreler değiştirilerek farklı senaryolar oluşturulmuştur. Bu senaryolar Ns-2 simülasyon aracı kullanılarak test edilmiştir. Simülasyon sonuçları öncelik kuyruğu yapısının yüksek öncelikli paketlerin hedefe ulaşma ihtimalini artırdığını ve uçtan uca gecikme süresini azalttığını göstermiştir.
dc.description.abstractStudies and applications in vehicular ad hoc networks have been increased related to recent technological advances. Quality of service requirements, depending on differences in the application area of these networks, are also differentiates. In this thesis, vehicular ad hoc network components, architecture and applications are observed in detail. Four traffic sources which generates packet with different priority have been created for vehicle to vehicle applications. A novel priority queue structure (VanetPriQ) has been developed for vehicular ad hoc networks by using these traffic sources. In simulation environment, different scenarios have been created for evaluating the performance of VanetPriQ by changing parameters such as queue structure, packet size, queue lenght and vehicle speed. These scenarios has been tested by using Ns-2 simulation tool. Simulation results showed that priority queue structure has been increased possibility of reaching to destination of high priority packests and decreased end to end delay time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAraçtan araca tasarsız ağ uygulaması
dc.title.alternativeVehicle to vehicle ad hoc network application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTraffic network
dc.subject.ytmWireless networks
dc.identifier.yokid10065158
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378360
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess