Bilgisayar donanım öğretimi için artırılmış gerçeklik materyalinin geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şahin, Sami | |
dc.contributor.author | Gül, Kağan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:24:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:24:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-10-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362547 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanılarak hazırlanan Artırılmış Gerçeklik öğrenme materyali kullanımının öğrencilerin başarıları üzerine etkisini incelemektir. Aynı zamanda AG öğrenme materyali hakkında öğrencilerin, eğitmenlerin ve alanında uzman kişilerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Bilgisayar Donanım dersinde kullanılmak üzere AG öğrenme materyali geliştirilmiştir. Araştırmada karma yöntemlerden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu 1. sınıf 1. dönem Bilgisayar Programcılığı (Normal Öğretim ve İkinci Öğretim) bölümünde okumakta olan 122 (Deney Grubu=61, Kontrol Grubu=61) öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma süresi boyunca deney grubunu oluşturan öğrencilere AG öğrenme materyali kullandırılırken, kontrol grubunu oluşturan öğrencilere ise normal ders materyalleri kullandırılarak eğitim öğretim tamamlanmıştır. Veri toplama araçları olarak, araştırmanın nicel boyutu için başarı testi ve AG görüş anketi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutu için öğrenciler ve eğitimciler ile görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, betimsel istatistik ve nitel yöntemlerden betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, AG öğrenme materyalinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin başarıları, normal ders materyali kullanan kontrol grubu öğrencilerinin başarılarından anlamlı olarak daha yüksektir. AG öğrenme materyalini kullanan deney grubu öğrencilerinin kullanım memnuniyeti, kullanım ilgisi ve kullanım kaygısını belirlemek amacıyla yapılan AG görüş anketinden elde edilen verilerin olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda öğrenciler ile yapılan görüşmelerden elde edilen nitel bulgular, nicel veriler ile paralellik göstermiştir. Eğitimciler ve alanında uzman kişilerin AG öğrenme materyalini rahatlıkla kullanabildikleri ve farklı eğitim alanlarında da kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to test effects of using augmented reality (AR) learning material on students' achievement. In addition to this, the view of students, instructors and specialists in their field are determined on learning material AR. For this purpose, learning material was developed to use in computer hardware course. Explanatory design among mixed methods was used in the research. The study group consisted of 122 ( 61 experimental group, 61 control group) first grade first term students who are studying in Ahi Evran University Vocational School Of Higher Education (Daytime Education and N. E.) in 2015-2016 academic year. While AR learning material was used in experimental group, standard course materials were used in control group during research. Achievement test an AR questionnaire were used to collect the quantitative data. Also, interviews with students and instructors were used to collect the qualitative data. For data analysis, t-test, descriptive statics and descriptive analysis method from qualitative methods were used. According to results obtained from research, the success of the students in experimental group using AR learning material is significantly higher than the success of the students in control group using standard course materials. It was found that data obtained AR questionnaire that is to determine using satisfaction, using interest and using concerns of experimental group students is positively. Also, qualitative findings that that were obtained from interview with students showed parallels with quantitative data. Instructors and specialists in their field indicated that they used AR learning material easily and they wanted to use it in variety training fields. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar donanım öğretimi için artırılmış gerçeklik materyalinin geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Development of augmented reality materials and examination of efficacy for computer hardware education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-14 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.identifier.yokid | 10127838 | |
dc.publisher.institute | Bilişim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449438 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |