Show simple item record

dc.contributor.advisorTekedere, Hakan
dc.contributor.authorBaimurzayev, Boranbek
dc.date.accessioned2020-12-29T08:24:24Z
dc.date.available2020-12-29T08:24:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362502
dc.description.abstractİnternet teknolojilerinin gelişimi, eğitim alanına birçok yeni imkânlar sunmaktadır. Bunlardan biri elektronik öğrenme (e-öğrenme) sistemleridir. E-öğrenme sistemleri sayesinde çevrimiçi ortamlarda, ses, video, resim, metin gibi çoklu ortam öğeleri paylaşılabilmekte ve interaktif olarak eğitim yapılabilmektedir. E-öğrenme sistemlerinde sürecin ilerlemesi için eğitimin yönetilmesi, planlanması ve öğrenci takibi gibi işlemlerin kayıt altına alınması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaçların karşılanması amacıyla öğrenme yönetim sistemleri geliştirilmiştir.Günümüzde donanım, yazılım ve sunucu kurulumuna ihtiyaç duymayan, aynı zamanda bakım maliyeti gerektirmeyen ve web tarayıcı üzerinden çalışan bulut tabanlı öğrenme yönetim sistemleri yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu sistemlerden biri bulut tabanlı moodle (MoodleCloud) öğrenme yönetim sistemidir.Bu çalışmada, MoodleCloud öğrenme yönetim sisteminin arayüzü, kullanıcıların ortamla etkileşimi ve kullanılabilirliği üzerine kullanılabilirlik analizi yapılmıştır. Kullanabilirlik analizi Bilgiye Erişim Araçları dersi MoodleCloud öğrenme yönetim sistemi üzerinden geliştirilerek kullanıcıların katılımıyla incelenmiştir. Bu analiz 15 görev üzerinden rastgele seçilen 18 öğrenci ve bilgisayarı iyi derecede kullanabilen 5 öğrenciyle yapılmıştır. Öğrencilerin harcadığı süre (saniye) vetıklama sayısı dikkate alınarak MoodleCloud sisteminin kullanılabilirliği saptanmaya çalışılmıştır. Yapılan analiz sonucunda MoodleCloud öğrenme yönetim sisteminin iyi derecede kullanılabilir olduğu tespit edilmiş ve bu konuda bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe development of internet technology offers many new possibilities in the field of education. One of them is the electronic learning (e-learning) system. By using e-learning system online audio, video, images, multimedia elements such as text and shared interactive training can be done.To move the process forward in e-learning system managing the training, planning and formalization of processes, such as tracking students is very necessary. Learning Management System has been developed to meet these needs. Today, hardware, software and servers that do not need installation and also maintenance costs and running cloud-based management system via web browser has become widespread. One of them is cloud-based moodle system (MoodleCloud), which is a learning management system. In this study, the MoodleCloud learning management system interface, usability analysis was conducted on the medium to interaction and availability of users. Availability analyses were examined with the participation of users through improved learning management system of MoodleCloud at the course of Tools Access to Information.This study was conducted by 18 students that were randomly selected through 15 tasks by computer and 5 advanced users of computer. The time spent by student (s) and the ability of clicks considering MoodleCloud system has been tried to be determined.As the result of the research, MoodleCloud in the learning management system has been found to be highly available and made some good suggestions in this regard.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBulut tabanlı moodle öğrenme yönetim sisteminin öğrenci arayüzünün kullanılabilirlik analizi
dc.title.alternativeThe usuability analysis of the student interface of the cloud-based moodle learning management system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-23
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10107964
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449434
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess