Servis hemşirelerinin hizmet-içi eğitim gereksinmelerine ilişkin bildirimleri ile yönetici hemşirelerin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma Ege Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde yapılmıştır. Hastanede çalışan hemşirelerin hizmet-içi eğitimi için düzenlenecek programlarda hangi konulara öncelik verilmesi gerektiğini saptamak ve bu konuda hemşirelerin kendi ihtiyaçlarını ve yöneticilerin görüşlerini belirlemek üzere karşılaştırmalı survey deseninde planlanmış bir çalışmadır. Evrenin % 47,7'sini kapsayan örneklem, yönetici hemşirelerin tamamı (30) ve servis hemşirelerinin yaklaşık % 50'sini kapsayan 317 servis hemşiresinden oluşmuş¬ tur. Veri toplama araçları servis hemşireleri için geliştirilmiş bir soru formu ile onun yönetici hemşireler için modifiye edilmiş şekli olmak üzere iki formdur. Hemşirelerin genel niteliklerini betimleyen ve eğitsel gereksinmelerini değerlendiren dereceleme ölçeği formunda iki kısımdan oluşmuş olan araç, bir belirli günde örnek grubuna uygulanarak veri toplanmıştır. Veriler IBM'de değerlendirilmiş, hemşirelerin eğitsel gereksinmeleri ile yöneticilerin görüşleri chi-kare ve varians analizleri ile karşılaştırılmıştır Sonuçlar, hemşirelerin % 33.7'ye ulaşan bir bolü-108 münün hiç bir şekilde sürekli eğitim programlarından yararlanmadığını göstermiştir. Yönetici hemşirelerin katıldığı program sayısı ortalama 4-7 seminer tipi program olup servis hemşireleri ortalama 0-3 seminere katılmışlardır. Kendi bildirimlerine göre servis hemşirelerinin ana eğitim grupları ile ilgili gereksinmeleri, Hastane hijyeni ve epidemiyoloji, Doğrudan hasta bakımı işlevleri, Tıbbi bakımı destekleyici fonksiyonlar, Kişilerarası ilişkiler, Eğitim ve Danışmanlık konu gruplarında `Hiç yok1 ve 'oldukça az» olarak belirlenmiştir. Yönetici hemşirelerin görüşleri ise buna karşıt biçimde hemşirelerin bu konulardaki eğitim gereksinmelerinin oldukça fazla ve çok fazla şeklinde belirmiştir. Yine servis hemşirelerinin bildirimlerine göre ana eğitim grupları ile ilgili gereksinmeleri, Bazı tıbbi fonksiyonlar, Özel durumlu hastaların bakımı, İdari ve yasal konular ve Bireysel gelişim konularında büyük çoğunlukla oldukça yüksek ve çok yüksek şeklinde belirlenmiştir. Yönetici hemşirelerin bu konulardaki görüşleri de servis hemşireleri ile benzer bulunmuştur. Bütün bu sonuçlar hastanede hemşirelerin hizmetiçi eğitimini etkili bir şekilde ve gerçek ihtiyaçları doğrultusunda düzenleyecek bir Eğitim Biriminin kurulmasına gereksinme olduğunu doğrulamış, bu konuda yapılabilecekler önerilmiştir. S U M M A R Y This research has been conducted at the Ege Univer- sîty Research and Aplication Hospital, during the months of Maroh to September, 1990. Research has been planned in a survey design araing to collect necerray data about the educatlonal needs of the nurses who work at the varions clinical settings of the hospital. The size of sample.group was 347 nurses, consisting by the total of the nurse administrators 30 and 317 nurses from various service and unit settings. Research tools were two questionairs tâhich deve- loped by the researcher and subjected to eritişisin of 5 educational authority frora the Ege University School of lursing. Data were collected in two sequences. First the nurse administrators, then the service group under the supervision of the administrators were filled theirs questionaires during öne uniqe day, in order to avoid the unnecessary transactions. The data were transfered to Fortran Coding Forms and the data analyses were made on the IBM computer at the Statistical Center of Ege University. Results have showered that there was a group of110 33«7 percent nurses who were never attended to any educa- tional programa. Administrators had more chance with a mean of 4-7 seminar type programa, than the service group who dad a mean of 0-3 seminars. According to their own notificatious, service nurses1 needs on the raain educational subject groups as, Hospital hygiene and epideraiology, Dire6.t nursing çare functioıas, Punctions to support medical çare, Interperso- nel relations, Education and colsultance, have been as.not at ali' and 'very low'. Contrasting with their views, the nurse administrators have notified that service nurses» educational needs on this subjects were.considerably high1 ör »very high». Service nurses1 notifications för their own educa¬ tional subject groups as, Some medical functions, Çare of the patients with sepecial condition, Administrative and legal issues and Personal developeraent have been mainly as 'considerably high' and 'very high». The views of nurse administrators have been similar to the service nurses on these subject groups. These results have confirmed that there is a need to establish an educational unit which will organize the in-service education of nursing personnell according to their realistic needs.
Collections