İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin tam sayı kavramı ile ilgili bilgilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin, matematik dersinde tam sayı kavramı ile ilgili bilgilerinin ne gibi özellikler gösterdiğinin değerlendirilmesidir. Araştırma nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı tarama modelinde bir çalışmadır.Bu araştırma 2008-2009 eğitim-öğretim yılı Adana ili Çukurova ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarının 7. sınıflarında okuyan öğrenciler arasından tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilen 628 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırma için veri toplama aracı olarak Tam Sayı Kavram Örneği Testi uygulanmıştır. Tam Sayı Kavram Örneği Testi'nde tam sayı kavramının örneği olan 26 adet sayı bulunurken, tam sayı kavramının örneği olmayan 25 adet sayı bulunmaktadır.Araştırma kapsamında öğrencilerin tam sayı kavramı ile ilgili cevapları doğru, yanlış veya eksik olup olmama açısından incelenmiştir. Bu hata ve kavram yanılgıları üzerine de bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir:1) Öğrencilerin tam sayı kavramının örneği olan sayıları doğru tanıma oranlarının % 65, yanlış tanıma oranlarının % 35 olduğu görülmüştür.2) Öğrencilerin tam sayı kavramının örneği olmayan sayıları doğru tanıma oranlarının % 63, yanlış tanıma oranlarının % 37 olduğu görülmüştür.3) Tam sayı kavramının örneği olan sayılarla ile ilgili olarak verilen cevapların %35'inde doğru gerekçe gösterilmiş, %24'ünde yanlış gerekçe gösterilmiş ve %14'ünde gerekçe gösterilmemiştir.4) Tam sayı kavramının örneği olmayan sayılar ile ilgili olarak verilen cevapların %32'sinde doğru gerekçe gösterilmiş, %53'ünde yanlış gerekçe gösterilmiş ve %15'inde gerekçe gösterilmemiştir.5) Öğrencilerin bir kısmı için sayının önündeki işaretin verilen sayının tam sayı olarak kabul edilmesinde önemli bir etken olduğu görülmüştür6) Bazı öğrencilerin sayının okunuşundan dolayı ondalık kesir biçiminde yazılan sayıları tam sayı olarak kabul ettikleri, bazı öğrencilerin ise verilen sayılar ondalık kesir biçiminde yazıldığı için tam sayı değildir dedikleri görülmüştür. Main purpose of this research is to evaluate how is seventh grade students? classification attitude about the concept of integer in maths. The research is based on a survey model where quantitative and qualitative methods were used together.This study is applied on 628 randomly selected students of grade seven in official primary schools of Ministry of National Education in Çukurova, Adana in 2009-2010 education year. A test including numbers which requires integer examples and non examples was to be applied to students as a data collecting tool for the research. There are 26 numbers of integer examples and 25 number of non examples of integers in this test.According to the findings of the research, misconceptions about integer concept has found and some suggestions has been given about these misconceptions. The results obtained from the research can be summarized as following:1) It?s shown that students?answers about examples of integer concept were %65 correct, %35 incorrect.2) It?s shown that students? answers about nonexamples of integer concept were %63 correct, %37 incorrect.3) Students responses about examples of integer concept have %35 correct explanation, % 24 incorrect explanation and %14 of the resposes doesn?t have an explanation.4) Students responses about nonexamples of integer concept have %32 correct explanation, %53 incorrect explanation and %15 of the responses doesn?t have an explanation.5) It?s shown that the sign of the number is an important factor which the students make a decision about the given number is an integer.6) It?s shown that some students accept the given number as an integer because of the reading of the decimals, and some of the students don?t accept the given number as an integer because of the writing format of the decimals.
Collections