Show simple item record

dc.contributor.advisorBaykan, Suna
dc.contributor.authorGökyürek, Belgin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:22:58Z
dc.date.available2020-12-29T08:22:58Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361934
dc.description.abstractOkulöncesi altı yaş grubu kız ve erkek çocuklardaki `Motor Gelişimi`nin ölçülmesini amaçlayan bu araştırma toplam 64 çocukta gerçekleştirilmiştir.Çocuklar farklı iki grup olarak ele alınmıştır. Bunlar beden eğitimi çalışmalarını malzeme, alan zaman, program avantajına sahip olarak sürdüren ve bu avantaja sahip olmayan çocuklar. Bu iki grup çocukta, beden eğitimi çalışmalarının motor gelişime etkisi araştırılmış ve çalışmaların hazırlanacak zengin imkanlarla, motor gelişme çok büyük etkisi olduğu sonucu bulunmuştur.Araştırmada Morris Atwater, Williams ve Wildmoreun `Motor Gelişim Testleri` olan tek ayak üzerinde dengede durma, çabukluk, top yakalama, durarak uzun atlama, top fırlatma ve sürat koşusu testi olmak üzere altı bölümden oluşan test uygulanmıştır.Buna göre, aritmetik işlem olarak kullanılan varyans analizinde, tek ayak üzerinde dengede durma testi için A-B gruplarındaki fark p<0.01'e göre önemli, kız ve erkek çocuklar arasında da anlamlı farklılık ve interaksion da önemli bulunmuştur. p<0.01'e göre çabukluk testinde, top yakalama testinde, durarak uzun atlama testinde ve sürat koşusu testinde yalnızca A-B grupları arasında önemli fark görülmüştür. Top fırlatma testinde ise yine p<0.01'e göre A-B grupları arasında fark görülürken ilginç olarak interaksionda önemli olarak bulunmuştur.Okulöncesi eğitiminde 6 yaş grubu çocukların motor gelişmelerinde, beden eğitimi çalışmalarının önemi, bulunmuştur. Sunulabilecek imkanların el verdiği en iyi malzeme, alan, program ve uzman eleman ise bu konunun vazgeçilmez ögelerinden olduğu araştırma sonucunda ortaya çıkmıştır.Buna göre okulöncesi eğitim kurumlarının öğretmen ve idarecileri beden eğitimi uzmanları ile çalışmalı, yeni, her gün iyiye doğru giden programlar geliştirmeli, beden eğitimi çalışmaları konusunda hizmetiçi eğitimler verilmelidir.
dc.description.abstractEffects of the physical training were investigated 64 children of the `motor development` in the 6-year of age group of male and female children, taken as two separate populations.The `motor development tests` used in this study were those of Morris Atwater, Williams and Wildmore, encompassing balanced standing on one foot, agility, long jump from stationary position, ball thorwing and sprinting.In the variance analysis used for the statistical prcess, the test of balanced standing on one foot gave a significant differecnce of p<0.01 between the gropus A and B. The overall difference among the male and female children is significant and the interaction is important.A significant difference for p<0.01 was observed only between the gropus A and B for the agility, ball-catching, long jump from stationary position and sprinting. The interesting point here is that the difference is significant between the groups A and B at p<0.01 in the ball-throwing test where the interaction was found to be important.Consequently, it has been concluded that the physical training work is effective, important and necessary for the motor developments of preschool-age children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında beden eğitimi çalışmalarının 6 yaş grubu çocuklarının motor gelişimlerindeki etkileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the effects of physical education studies in pre-school educators in engine development of children of 6 years age
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10130671
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445504
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess