Show simple item record

dc.contributor.advisorYetim, Azmi
dc.contributor.authorAtli, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T08:22:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:22:21Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361705
dc.description.abstractSpora erken yaşta başlamanın önemi günümüzde tartışmasız kabul edilmektedir. Spor bir ülkenin uluslararası statüsünü tayinde çok önemli bir faktör olup, Dünya arenasında propaganda ve yarış vasıtası olarak kullanılmaktadır. Bu arenada boy göstermek isteyen milletler spordaki başarı grafiklerini yükseltmek yollarını aramaktadırlar. Ülkemizin bu arenada layık olduğu yere ulaşabilmesi için sporda başarı yollarını araması ve mutlaka başarıyı yakalaması gerekmektedir. Hiç şüphesiz sporda başarının yakalanması tesis, araç, teknik bilgi vb. bir takım faktörlere bağlı olmakla beraber, bugün artık sporda tecrübe ve işe erken yaşta başlamanın önemi daha net olarak anlısı lmışt ir. Ülkemizde çocukla, planlı olarak karşılaştığımız çağ, zorunlu eğitim dediğimiz ilköğretim çağıdır. Dolayısıyla çocuk planlı olarak bedensel etkinliklerle bu dönemde tanışmaktadır. İlköğretim okullarımızda haftada üç ders saati bedensel etkinliklere yer ayrılsa da, bu derslerin amacına uygun olarak ve layıkıyla işlenmediğini 224 sınıf öğretmeni ve 160 sporcu öğrenciye yönelttiğimiz anketlerle tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu derslerin amacına uygun işlenmesinde; sınıf öğretmenlerinin bu alanda bilgi ve beceri eksikliği yanında branş öğretmenlerinin de yok denecek kadar az olmasının yanı sıra araç, tesis ve teknik donanım yetersizliğinden etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmamızda ayrıca sportif amaçlı eğitsel oyunlara gereken anemin verilmediği bunun da en önemli sebebinin branş öğretemeni eksikliğine dayandığı vurgulanmıştır. Spora yönelmede ailelerin derslerden daha etkili oldukları beklenmedik bir sonuç olarak ortaya çıkmıştır. Bunun sebebi beden eğitimi derslerinin amacıya uygun olarak işlenmediğine bağlanabilir. İlköğretim okullarında beden eğitimi derslerinin amacına uygun olarak işlenmesi için lisans mezunu branş-75- öğretmenlerinin bu okullara atanması ve bu okullarda beden eğitimi öğretmenliğine cazibe kazandırılması gereği belirtilmiştir. Ayrıca beden eğitimi uygulamalarında kullanılabilecek ders araçlarının günün şartlarına uygun olarak geliştirilip, okullarımızda bulundurulması ifade edilmiştir. Böylece bütün öğrencilerin beden eğitimi dersleri içerisinde yeteneğini tanıyabileceği şekilde yaygın ve etkin bir beden eğitimi programının geliştirilmesi zaruretine işaret edilmiştir. Sportif yeteneği tespit edilen çocuğun okul dışında da yönlendirilebilmesi için imkan sağlanması ve önem verilmesi gereği savunulmuştur.
dc.description.abstracteducational games dealing with sports, and the reason for this is the lack of branch-teachers. It has been observed-as an unpredictable result-that, the parents ( f amiliy-li f e ) are more effective than the courses in encouraging the child for sports. This primanly depends on the weak demonstration of the lessons, not related to the general goals of the courses. In order to fulfill the demonstration of the sport-lessons keeping the general goals in mind in the primary-schools; the undergraduate branch-teachers have to be appointed to the mentioned schools, and it is inevitably necessary to encourage effection for primary-school physical education teaching. It has been insisted that the materials used in sport-lessons must be necessary and up to date. Finally, the Students will be able to discover their sport abilities during these courses; So an effective and valid physical education program must be developed and used in the Schools. It has been defenced that the child whose sport abilities had beed discovered must be encouraged after school-life. To do this; the necessary circumutances must be presented to the child.-77- educational games dealing with sports, and the reason for this is the lack of branch-teachers. It has been observed-as an unpredictable result-that, the parents ( f amiliy-li f e ) are more effective than the courses in encouraging the child for sports. This primanly depends on the weak demonstration of the lessons, not related to the general goals of the courses. In order to fulfill the demonstration of the sport-lessons keeping the general goals in mind in the primary-schools; the undergraduate branch-teachers have to be appointed to the mentioned schools, and it is inevitably necessary to encourage effection for primary-school physical education teaching. It has been insisted that the materials used in sport-lessons must be necessary and up to date. Finally, the Students will be able to discover their sport abilities during these courses; So an effective and valid physical education program must be developed and used in the Schools. It has been defenced that the child whose sport abilities had beed discovered must be encouraged after school-life. To do this; the necessary circumutances must be presented to the child.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin spora yönelmelerinde sportif amaçlı eğitsel oyunların rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmPlays
dc.identifier.yokid22338
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid22338
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess