Artırmalı direnç antrenman metodu ile genel maksimal kuvvet antrenman metodunun kuvvet gelişimine etkileri ve metodlar arasındaki farklılıklar
dc.contributor.advisor | Sevim, Yaşar | |
dc.contributor.author | Onay, Mansur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:22:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:22:00Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361587 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, iki farklı kuvvet antrenman metodunun, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu erkek öğrencilerinin kuvvet gelişimine olan etkilerim tesbit etmektir. Bu çalışmaya 45 sağlıklı erkek öğrenci gönüllü olarak iştirak etmiştir. Öğrenciler kontrol (n = 15), arttırmalı direnç antrenmanı (n = 15) ve maksimal kuvvet antrenmanı (n = 15) olmak üzere 3 gruba ayrılmıştır. Standart alan testleri: İstirahat nabzı, istirahat kan basıncı, aerobik ve anaerobik gücün ölçülmesi için kullanılmıştır. Arttırmalı direnç alıştırmaları ve maksimal kuvvet antrenman grubundaki denekler haftada 3 gün, günde 90 dk. olmak üzere toplam 8 hafta antrenmana iştirak ettirilmiştir. Kontrol grubuna antrenman yaptırılmamıştır. İstatistik analizler COVARÎANS ve DUNCAN testi kullanılarak yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda her iki grupta da anlamlı kuvvet gelişimleri bulunmasına rağmen daha anlamlı kuvvet gelişimleri, arttırmak direnç alıştırmaları grubunda (% 26,57) elde edilmiştir. Her iki grupta da vücut ağırlığı anlamlı bir şekilde artmıştır (P < 0,05). Aerobik gücün her iki grupta da artış göstermemesine rağmen anaerobik güç anlamlı bir şekilde artmıştır (P < 0,05). Bunun yanında istirahat nabzı iki deney grubunda da anlamlı bir şekilde azalmış (P < 0,05) kan basınçlarında ise anlamlı bir değişim görülmemiştir. | |
dc.description.abstract | 70 8- ABSTRACT The purpose of this study was to assess the effects of two different strength training methods on strength development of ?o male university students in School of Physical Education and Sport at Gazi University. A total of 45 healthy students were voluntarily participated in this study. Subject who participated in this study were categorized into a control (n = 15), a progressive resistance (n = 15), and a maximal strength training (n = 15) groups. Standardized field tests were used to measure the subjects resting heart rate, resting blood pressure aerobic and anaerobic powers. Subjects ` within progressive resistance and maximal strength training were trained 3 times in a week with 90 minutes duration for 8 weeks. The control group had no exercise regimes. Statistical analysis were done by using COVARIANS and DUNCAN tests. As a esult of this study significant strength improvements were found in both training groups. However, more improvements were found in progressive resistance training group (%26,57). In both training groups body weights were increased significantly (P < 0,05). Anaerobic power of both training groups were increased significantly. Whereas aerobic power of two experiment groups were significantly decreased (P < 0,05). No significant difference was found on blood pressure of two training groups (P > 0,05) | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Artırmalı direnç antrenman metodu ile genel maksimal kuvvet antrenman metodunun kuvvet gelişimine etkileri ve metodlar arasındaki farklılıklar | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.subject.ytm | Muscle strength | |
dc.identifier.yokid | 31172 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 31172 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |