Ters yüz sınıf modelinin 7. sınıf sosyal bilgiler dersi üretim dağıtım ve tüketim ünitesinde uygulanmasının akademik başarıya etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, Ters Yüz Sınıf modelinin 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi Üretim Dağıtım ve Tüketim ünitesinde uygulanarak öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisini değerlendirmektir. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde Şanlıurfa iline bağlı Viranşehir ilçe merkezinde bulunan resmi bir devlet ortaokulunda 27 öğrenciden oluşan deney grubu ve 27 öğrenciden oluşan kontrol grubu olmak üzere toplamda 54 öğrenciye uygulanmıştır. Deney grubunda konular öğretmen tarafından çekilmiş ders videoları şeklinde öğrencilere dağıtılıp dört hafta etkinliklerle beraber işlenirken, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programı ile konular işlenerek tamamlanmıştır. Çalışma kapsamında araştırmacı tarafından Eğitim Bilişim Ağı ve Morpa Kampüs Eğitim Yazılımı örnek alınarak bir başarı testi geliştirilmiştir. Üretim Dağıtım ve Tüketim ünitesi kapsamında bu başarı testi öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Başarı testi verileri, SPSS programından faydalanılarak analiz edilmiştir. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin akademik başarı testine ait ön test puanları arasında ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığının belirlenmesinde `İlişkisiz Örneklemler T-Testi` kullanılmıştır. Her iki grubun kendi içerisinde ön test ve son test puanları arasındaki değişimi incelemek için ise `İlişkili Örneklemler T-Testi` kullanılmıştır. Çalışma sonunda, Ters Yüz Sınıf modelinin sosyal bilgiler dersi Üretim Dağıtım ve Tüketim ünitesinde uygulanmasının öğrencilerinin akademik başarılarına katkı sağladığı tespit edilmiştir. The purpose of this study is to evaluate the impact on the academic achievement of the students by implementing the Flipped Classroom on the Production Distribution and Consumption Unit in 7th grade social studies classes. This research was implemented in the academic year of 2018-2019 to a total of 54 students in which there were 27 students in experimental group and 27 students in control group in an official state secondary school located in the Viranşehir district center of the province of Şanlıurfa. While the subjects in the control group were distributed to the students in the form of lecture videos taken by the teacher during the four-week activities, the subjects in the control group were completed by teaching with the current curriculum. In this context, a success test was developed by the researcher taking as an example of the Education Informatics Network and Morpa Campus Education Software. This success test was applied to students as a pre-test and post-test within the scope of Production Distribution and Consumption Unit. 7 / A class was identified as a control group and 7 / B class was identified as an experimental group. The data of success test was analyzed by using SPSS program. `The Unrelated Samples T-Test` was used to determine whether there was a difference between the pre-test scores of the academic achievement test and the post-test scores of the students in the experimental and control groups. In order to examine the difference between the pre-test and post-test scores of both groups, `Related Samples T-Test` was used. At the end of the research, it was determined that the application of Flipped Classroom in Social Studies in Production Distribution and Consumption unit, contributed to the students' academic success. Based on the findings of the research, it was determined that the academic achievement scores of the experimental group applied to the Flipped Classroom were more significant than the scores of the control group which were applied to the current curriculum.
Collections