dc.contributor.advisor | Gamgam, Hamza | |
dc.contributor.author | Teke, Nuran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:20:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:20:58Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361222 | |
dc.description.abstract | 87 ÖZET Bu çalışmada insan sağlığının korunmasında eğitimin önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Konunun önemi anket yoluyla toplanan verilerle desteklenmiştir.' ı Genel bilgiler bölümü, genel anlamda sağlık, sağlığın tanımı, önemi, sağlığı etkileyen faktörler temci sağlık hizmetleri, gelişmiş ülkelerde sağlık hizmetleri halk sağlığı ve eğitimi, halk sağlığı eğitiminin toplum kalkınmasına etkileri konularından oluşmaktadır. Araştırma bölümünde alnaca uygun olarak hazırlanan anket formu 150 kişiye uygulanmış ve elde edilen anket verileri öncelikle tablolar halinde' düzenlenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde frekans dağılımı, daire 'grafiği, yüzde, t testi, tck-faktör varyans analiz tekniği ve ki-kare (cst tekniği kullanılmıştır. Filde edilen sonuçlar bulgular bölümünde verilmiştir. Ankete, katılanların anket formundaki sorulara verdikleri cevaplar değerlendirilerek aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. Ankete katılanların %51,3'ünü erkekler, %48,7'sini Kadınlar oluşturmakladır, -Ankete katılanların %34,7'sini lise mezunu, %24'ii üniversite mezunu, %19,3'ü ilkokul mezunu, %16'sı ortaokul mezunu, %6'sı ise okur yazardır. Ankete katılanların %59'u memur, %21,4'ii ev hanımı %17,3'ü işçi, %3,3'ü serbest meslek grubundandır. -Ankete katılımların %60'j emekli sandığı, %30,7'si S.S.K., % 1,3 Bağkur, %0,6 özel sigorta, %7,4 ise sosyal güvencesi olmayanlardan oluşmaktadır.88' l -Eğitim düzeyinin sağlık bilgi puanı üzerinde etkili olup olmadığını ortaya çıkarmak için tek faktör varyans analiz tekniği kullanılmıştır. %I anlamlılık düzeyinde eğilim düzeyinin sağlık bilgi puanım etkilediği sonucu elde edilmiştir. -Yaş ile sağlık bilgi puanı arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak için 'örnek korelasyon katsayısına dayalı test yapılmıştır. Bu test sonucunda %5 anlamlılık düzeyinde yaş ile sağlık bilgi puanı arasında ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. -Cinsiyetin sağlık bilgi puanı üzerinde etkili olup olmadığını ortaya çıkarmak için; l testi yapılmıştır. Bu test sonucunda %5 anlamlılık düzeyinde cinsiyetin sağlık bilgi puanım etkilemediği sonucu elde edilmiştir. -Meslek ve sağlık bilgi puanı değişkenleri arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak için ki-karc testi yapılmıştır. Bu test sonucunda %1 anlamlılık düzeyinde meslek ve sağlık bilgi puanlan arasında ilişki olduğu sonucu elde dilmiştir. -Bağlı bulunan sosyal güvence kurumu ile sağlık bilgi puanı değişkenleri arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak için ki-kare testi yapılmıştır. Bu test sonucunda %1 anlamlılık düzeyinde bağlı olunan sosyal güvence kurumu ile sağlık bilgi puanı arasında ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir. -Eğilim düzeyi ve sağlıkla ilgili en çok bilgi alınan kişi veya kurum değişkenleri arasında ilişki olup olmadığım ortaya çıkarmak için ki-karc, testi yapılmıştır. Bu test sonucunda %5 anlamlılık düzeyinde eğitim düzeyi ve sağlıkla ilgili en çok bilgi alınan kişi veya kurum değişkenleri arasında ilişki olmadığı sonucu elde edilmiştir. -Eğilim düzeyi ve öncelikli olarak sağlık eğitimi alınan kişi veya kurum değişkenleri arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak için ki-kare testi yapılmıştır. Bu test sonucunda %5 anlamlılık düzeyinde eğitim düzeyinde öncelikli olarak sağlık eğitimi alınan kişi veya kurum arasında ilişki olmadığı sonucu elde edilmiştir. -Meslek ve sağlıkla ilgili bilgilerin en çok alındığı kişi veya kurum değişkenleri arasında ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmak için ki-karc testi yapılmıştır.Bu test sonucunda %5 anlamlılık düzeyinde meslek ve sağlıkla ilgili bilgilerin en çok alındığı kişi veya kurum değişkenleri arasında ilişki olmadığı Sonucu elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | 89 SUMMARY In this study, it's tried to empiıasi/.c (lie importance of education on protecting of human health. The importance of the subject has been supported by data collected via poll, the section of `Acknowledgment` contains the following items; the general health, health services in developed countries, health and education of population, the effects of the education on social development. In the section of `Investigation` the poll prepared for this purpose properly has been apllicd to 150 persons and the data that's captured via poll firstly jrrcparcd in form of tables. The data frequency distribution, pic chart, percentage, (-test, the technique of one-way variance analysis and chi-square test technique have been used during the evaluation. In the sections of `Discussion` and `Results` it has been tried to put on the importance of education and health. The following findings have been gotten up (he by evaluating, of the answers given by (he participants:, - % 51.3 of participants were men. and the rest was women. - 0-%34.7 of participants were graduated highschool. %24 was graduated college, °»>I6 was graduated secondary school, %6 was literate. - %59 of participants were officer, %2I/1 was homemakcr, % 17,3 was labor and %3,3 was enterprising. - %60 of participants were bounded Kmckli Sandığı. %30.7 of (hem were bounded SSK and %() was bounded other social confidence association. The following conclusions have been gotten up from the auswere of participants: The tecniquc of one-way variance auay/c has been used to get at if the educational information level affected the health information point. As a result of this test, there has been found out that the education level affects the health information point, at I % significant level. It has been done a lest based on sample correlation coefficient to get at if there is a correlation between the age and health information89 SUMMARY In this study, it's tried to empiıasi/.c (lie importance of education on protecting of human health. The importance of the subject has been supported by data collected via poll, the section of `Acknowledgment` contains the following items; the general health, health services in developed countries, health and education of population, the effects of the education on social development. In the section of `Investigation` the poll prepared for this purpose properly has been apllicd to 150 persons and the data that's captured via poll firstly jrrcparcd in form of tables. The data frequency distribution, pic chart, percentage, (-test, the technique of one-way variance analysis and chi-square test technique have been used during the evaluation. In the sections of `Discussion` and `Results` it has been tried to put on the importance of education and health. The following findings have been gotten up (he by evaluating, of the answers given by (he participants:, - % 51.3 of participants were men. and the rest was women. - 0-%34.7 of participants were graduated highschool. %24 was graduated college, °»>I6 was graduated secondary school, %6 was literate. - %59 of participants were officer, %2I/1 was homemakcr, % 17,3 was labor and %3,3 was enterprising. - %60 of participants were bounded Kmckli Sandığı. %30.7 of (hem were bounded SSK and %() was bounded other social confidence association. The following conclusions have been gotten up from the auswere of participants: The tecniquc of one-way variance auay/c has been used to get at if the educational information level affected the health information point. As a result of this test, there has been found out that the education level affects the health information point, at I % significant level. It has been done a lest based on sample correlation coefficient to get at if there is a correlation between the age and health information | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Sağlığı | tr_TR |
dc.subject | Public Health | en_US |
dc.title | İnsanlarda sağlık bilincinin gelişiminde eğitimin rolü üzerine bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Health | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Health education | |
dc.subject.ytm | Health awareness | |
dc.identifier.yokid | 40995 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 40995 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |