Show simple item record

dc.contributor.advisorBumin, Çiğdem
dc.contributor.authorKoşucu (Cömert), Şerife
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:50Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:50Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361162
dc.description.abstract-25- ÖZET Bu çalışma tam teşekküllü bir Devlet Hastanesi Dahiliye Polikliniğine başvuran hastaların, hizmete ulaşımından, muayene sonucunu alana kadar geçensüre ve işlemlerle ilgilil memnuniyet derecelerini belirlemek amacıylayapılmış; tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırmada Ankara hastanesi dahiliye polikliniğine baş vuran ve reçetesini alan 250 hasta incelenmiştir. İncelenen hastaların, % 69' unu 35-44 yaş grubu, % 35.2 'sini erkekler, %64.8' ini kadınlar ve % 65.6 'sini evliler oluşturmaktadır. İncelenenlerin muayene işlemleri sırasındaki bekleme süreleri ve beğeni notu ortalamaları ise; kayıt işlemlerinde 12 dakika, muayene olmak için 51 dakika ve sonuçları alınca doktorla görüşmek için 52 dakika beklemeye verdikleri beğeni notu ortalaması 4.20 ( iyi )' dir; labaratuvarı bulmak için 12 dakika ve laboratuvarda tetkik vermek için 19 dakika bekleme süresi için ortalama 3.14 ( orta ) beğeni notu verdikleri saptanmıştır. Bu araştırma sonucuna göre; Ülkemizde yöneticilerin sundukları hizmetin katiletisini ölçmek için, hastaların memnuniyetlerine göre program geliştirmelerinin, erken olduğu düşünülebilir.
dc.description.abstract-26- SUMMARY This study is a descriptive investigation aimed to determine the appreciation degree of the patients who applied to the internal diseases polyclinic of a fully organized state hospital about the procedures.and the time period from the application until receiving the results of examinations. In this study, 250 patients who applied for the polyclinic of internal diseases in Ankara Hospital and received their prescription were investigated. 69 % of the investigated patients were ranged from 35 to 44 age groups and 35.2 % of them were male, 64.8 % of them female and 65.6 % of them were married. The time spent by the investigated patients for the examination produres consisting of registration, examination and visiting the doctor after taking the results were 12 minutes, 51 minutes and 52 minutes respectively and their average evaluation score was 4.20 (good). The time spent for finding the laboratories were 12 minutes, for givining the samples to the laboratories were 19 minutes and their average evaluation score was 3.14 (average) for the laboratory services. As a result of this study, it is early at the moment to develop some programs according to patienties sotisfurtion to measure the quality of service given by aur administrators.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleAnkara Hastanesi dahiliye polikliniğinde muayenesi biten hastaların hastaneden memnuniyetleri ile ilgili bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAnkara Hospital
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmQuality management
dc.identifier.yokid44435
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid44435
dc.description.pages34
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess