Türkiye`deki hemşirelik yüksekokulları öğretim elemanları ile öğrencilerinin okullarındaki danışmanlık hizmetleri hakkındaki görüş ve düşüncelerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, Türkiye'deki Hemşirelik Yüksek Okulları öğretim elemanları ile öğrencilerin okullarındaki danışmanlık hizmetleri hakkındaki görüş ve düşüncelerinin incelenmesi amacıyla ilişkisel, tarama modelinde betimleyici ve kesitsel türde bir araştırma olarak planlanmıştır. Araştırma 1997-1998 öğretim yılı ikinci yarıyılında Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu, İstanbul Üniversitesi Florance Nightingale Hemşirelik Yüksek Okulu, Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu, Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu ve Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu'nda görev yapan öğretim elemanları ile öğrenim gören öğrenciler üzerinde 18 Mayıs - 3 Temmuz 1998 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırma kapsamına toplam 150 öğretim elemanı ve 428 öğrenci alınmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen geçerlilik ve güvenirliği sınanmış iki anket formu (Öğretim Elemanı Anketi - Öğrenci Anketi) deneklere görüşme tekniği ile doldurulmuştur. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzdelik, Khi-kare analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda şu sonuçlara ulaşılmıştır:. Öğretim elemanlarının unvan ve kıdemleri ile danışmanı oldukları öğrencilerle görüşme sıklıkları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.. Öğretim elemanlarının ancak % 13. 3 'ünün danışmanlık hizmetinde kendilerini yeterli olarak değerlendirmişlerdir. 151. Bir öğretim yılı içinde öğretim elemanlarının danışmanı oldukları öğrencileri ile yaptıkları görüşme sıklığının iki kez olduğunu bildirenlerin oranı%39.3'tür.. Öğrencilerin %55.3'ü kendilerine verilen danışmanlık hizmetlerini yetersiz olarak değerlendirmişlerdir.. Öğrenciler danışmanlık hizmetinden yeterince yararlanamamalaıma nedenleri olarak öğretim elemanına düşen öğrenci sayısmm fazlalığını, çalışma yoğunluklarını ve öğretim elemanlarının hizmeti ciddiye alınmadıkları görüşlerini bildirmişlerdir. 152 SUMMARY This study has been planned in order to examine the services of counseling at nursing schools. The study involved students and teachers of the schools of nursing at Ege University, Dokuz Eylül University, Florance Nightingale, Marmara University, Hacettepe University, Cumhuriyet University, Atatürk University and completed between 18 May-3 July 1998. The sample of the study was composed of 150 teachers and 428 students. As a mean of collecting data, two questionnaires that the validity and reliability studies had been completed, were applied. In the analysis of the data, Khi - square test had been employed. The results of the study have shown that;. A considerable relation could not been found between the teachers' titles and careers with the frequency of interview they had been making with the students for whom they have advised.. Only the percentage of 13.3 of the teachers have found themselves adequate in the services of counseling.. In terms of the frequency of interviewing, 39.3% of the teachers stated that they could interview with students twice in a school year.. The percentage of 55.3 the students have found the services of counseling given insufficient.. The reasons students implied as obstacles to have counseling found as follows; the amount of students a teacher should counsel, the intensity of teachers workload, and the reluctance teachers show towards counseling. 153
Collections