Üst düzeyde (elit) spor yapanların spora yönelmelerinde ilk ve ortaöğretim kurumlarının etkisi
dc.contributor.advisor | Yetim, Azmi | |
dc.contributor.author | Çon, Musa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:20:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:20:23Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360971 | |
dc.description.abstract | 57 ÖZET Bu araştırmanın amacı elit düzeyde spor yapanların spora yönelmelerinde eğitim-öğretim kurumlarının etkilerini tespit etmektir. Araştırmaya Samsun Gençlik Spor İl Müdürlüğü'ne kayıtlı faal sporcular ile 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitim ve Spor Bölümü'nde öğrenim gören lisansiyer sporcular katılmışlardır. Çalışmaya katılan deneklere 20 sorudan oluşan anket uygulanmış olup, anket verilerinin istatistiksel analizi yüzde (%) hesabıyla yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonunda; öğrencilerin spora başlamalarında öncelikle arkadaş çevresi, aile, spor kulübü, beden eğitimi öğretmeni ve okulun spor alanındaki faaliyetleri; daha sonra ise kitle iletişim araçlarıyla beden eğitimi derslerinin etkili olduğu net olarak anlaşılmıştır. Burada okullarla ilgili oranların istenilen seviyede olmayışı eleman, tesis, malzeme, araç-gereç ve teknik donanım gibi unsurlara bağlı olarak beden eğitimi derslerinin amacına uygun işlenmediğine bağlanabilir. Bir çok spor dalına başlama yaşına tekabül eden ilkokul döneminde, beden eğitiminden beklenen faydanın sağlanabilmesi için öncelikle bu derslere branş öğretmenlerinin girmesi ve uygun spor ortamının oluşturulmasının gerekliliğine işaret edilmiştir. Öte yandan değişik vasıtalar nedeniyle spora kanalize olan öğrencilere okul idarelerinin bir çok fonksiyonu yerine getirecek şekilde olumlu yaklaşmasının elit sporcu sayısının artmasında etkili olacağı önemle vurgulanmıştır. | |
dc.description.abstract | 58 SUMMARY The purpose of this research is to determine the effects of the (educational) institutions for those who are interested in sports- activities. The sporsmen-registed to Samsun Youngh and Sports Administration office and the students in thesports department of Educational Faculty, 19 Mayıs University, participated in this research. These participants have been directed a questionnaire of twenty questions. The statistical analysis of the questionnaire-result of this research we learn that the students are led to start sport- activities primarily by the help of their friends, family, sport unions, teachers und school and later we see the effect of mass media and physical training classes at school. The rate in schools to be not in expected level may be the lack of importance given to the physical training classes in schools as well as the lack of enough tecnical complexities, elements, touls and buildings. The age for pupils to start sport branches cuverb the primary school period, so in order to get expected performance from the pupils in later years we are obliged to supply the fecilities of sporting atmosphere and the educational contributions of branch teachers on the other hand it is expressed here that it will be very effective to increase the number of active sporsmen if the school managements show positive opproach to the studens are interested in sporting activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Üst düzeyde (elit) spor yapanların spora yönelmelerinde ilk ve ortaöğretim kurumlarının etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 44903 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 44903 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |