Show simple item record

dc.contributor.advisorGökdemir, Kadir
dc.contributor.authorBaşoğlu, Burhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:08Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:08Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360863
dc.description.abstract70 ÖZET Liselerde beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerin mesleki problemlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma Ankara'da görev yapmakta olan 89 beden eğitimi öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan deneklere 38 sorudan oluşan anketin uygulanmasıyla gerekli verilere elde edilmiştir. Araştırmanın evreni Ankara il merkezinde bulunan devlet liselerinde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri örneklemini ise 35 lisede görev yapan 89 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler statwiew 512th paket programıyla frekans, yüzde dağılımı ve iki eş arasındaki bağımlılık (x2) testi ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda 3 yıllık eğitim enstitülerinden mezun olan öğretmenlerin lisans tamamlama programlarına katılım düzeylerinin düşük olduğu, Beden eğitmi derslerinin amaçları doğrultusunda yeterince faydalanmadığı, öğretmenlerin okul dışı sportif faaliyetlere katılımına imkan verecek ortamın yeterli olmadığı, Beden eğitimi derslerine ait yardımcı kaynakların yetersiz olduğu, beden öğretmenleri ile veliler tarafından yeterince önemsenmediği ve yapılacak bir reform ile beden eğitimi derslerine ait genel müfredat programlarının yeniden düzenlenmesi gerekliliği tesbit edilmiştir.
dc.description.abstract71 SUMMARY The purpose of this study was to assess occupational problems of Physical Education teachers who work in Turkish high schools. A total of 89 P.E. teachers who work in Ankara were participated into this study. A questionaire which includes 38 questions was given to physical educiton teachers who were from 23 different highschools. Statistical analysis was done by using x2 (chi-square) and percentage of variables in Statwiew 512th packet program. At the and of the study, the findings showed that participation to undergraduate completion programs for physical education teachers who graduated from education institutes in 3 years was low. The results also reflected that, physical education lessons were not applied according to its goals (aims), teachers were not given enough inservice education. Opportunities to join outdoor sport activities for teachers and helpfull sources related to physical education were not enough. importance of physical education was not well known by other branch teachers and parents. It was concluded that general curriculum of physical education has to be reformed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleAnkara ili devlet liselerinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sorunları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA Study on professional problems of physical education teacher who work in public high schools in Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.identifier.yokid48482
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid48482
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess