14-16 yaş grubu hentbolcu ve beden eğitimi dersi alan öğrencilerin bazı fiziksel ve fizyolojik parametrelerinin eurofit test bataryasında değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Gökdemir, Kadir | |
dc.contributor.author | Koç, Hürmüz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:19:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:19:46Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360702 | |
dc.description.abstract | 86 ÖZET Bu çalışmanın amacı; yirmi hafta düzenli olarak devam eden hentbol antrenmanlarının ve beden eğitimi derslerinin, 14-16 yaş grubu erkek deneklerin fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Çalışmaya değişik kulüplerde hentbol oynayan 20 hentbolcü, Kütahya Endüstri Meslek Lisesinde okuyan ve beden eğitimi dersine katılan 20 öğrenci deney grubu olarak, Kütahya Endüstri Meslek Usesi'nde okuyan ve hiç bir fiziksel akiivite içinde yer almayan 20 öğrenci kontrol grubu olarak toplam 60 denek katıldı. Deneklerin fiziksel ve fizyolojik parametreleri standardize edilmiş alan ve laboratuvar testleri ile belirlendi. Deney gruplarındaki, hentbolcular haftada 9 saat, beden eğitimi derslerine katılan öğrenciler ise haftada 2 saat antrenman yaptılar. Kontrol grubundaki denekler ise ön ve son test arasında hiçbir egzersiz yapmamışlardır. Her üç gruptaki deneklerden elde edilen verilerin istatistiksel analizi -t- testi ile yapıldı. Çalışmaya katılan tüm gruplardaki deneklerin ön ve son test, boy uzunluklarında anlamlı bir artış görüldü (P<0,01). Kontrol ve hentbolcular grubundaki deneklerin ön ve son test arasında vücut ağırlıklarında anlamlı artışın olduğu görüldü (P< 0,01) çalışmaya katılan tüm gruplardaki deneklerin vücut yağ yüzdesi anlamlı bulunmuştur. (P<0,01). Çalışmadaki üç grubunda ön ve son test denge değerlerindeki fark anlamlı bulunmuştur (P< 0,01). Deney gruplarındaki deneklerin disklere dokunma değerleri anlamlı bulunmuştur (P< 0,01). Konrtrol grubundaki deneklerin esneklik değerleri istatistiksel olarak (p<0.05) seviyesinde anlamlı bulunmuştur. Durarak uzun atlama değerleri kontrol grubunda87 anlamlı (p<0.01) deney grubunda ise anlamsız bulunmuştur. Kontrol ve deney gruplarındaki deneklerin ön ve son test sol el kavrama (pençe kuvveti) kuvveti değerlerinde anlamlı artış görüldü (P< 0.01). Sağ el pençe kuvveti kontrol grubunda p<0.05, deney grubunda ise p<0.01 seviyesinde anlamlı bulunmuştur. Kontrol ve deney gruplarındaki deneklerin ön ve son test mekik ve 10X5 mekik koşusu değerleri istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (P<0,01). Deney gruplarında ön ve son test aerobik güç değerleri anlamlı, (P< 0,01) kontrol grubunda ise anlamsız bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | 88 ABSTRACT The aim of this study is to determine the effect of physical education lessons and Hentbal! training that continuos regularly twenty weeks on physical and physiological parameter of male test subjects at the age of 14-16. As an experiment group, 20 Hentballer who play at the different clubs and 20 students who attend in Kütahya Industry Profession high school and take physical aducation lesson, As a control, 20 student; who attend Kütahya industry profession high school and didn't take part in a physical activate in any form to tally 60 students participated to this study as test subjects. Physical and physiological parameters of test subjects were determined with laboratory tests and standardised area. Hentballers in the experiment groups trained 9 hours but students who take physical education lessons trained two hours weekly. On the other hand, the test subjects in the control groups haven't made any practice between prior and last test. The statistical analyse of data produced from the test subjects of the each three groups was done with t test. It was seen a meaningful increase in the length of test subjects at the all groups janed this study. (P<0,01)89 It was also seen a meaningful increase at the body weight between the prior and last test of test subject in the control an hentballer groups. (P<0,01) The body fat rastrons of test subject in the all groups joined this study have been found meaninful (P<0,01). The different atron in the balance measurements of prior and last test of all the three groups has been found meaningful. (P<0,01) The touching measurements to the disks of the test subjects in the experiment groups have found meaningful. (P<0,01) But position long jump measurement and elasticity of the tests subjects in the control groups haven't been found meaningful a from the point of statistical. It was seen a meaningful increase at the right and left hand clutch power (paw pawer) and prior or last test of test subjects in the control and experiment groups. (P<0,01). The prior and last test shuttle and shuttle run measurements of test subjects in the control and experiment groups have found meaningful as statisticai.(P<0,01) the prior and last test aerobic power measurements in the experiment groups have found meaningful (P<0,01) but not the control groups. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 14-16 yaş grubu hentbolcu ve beden eğitimi dersi alan öğrencilerin bazı fiziksel ve fizyolojik parametrelerinin eurofit test bataryasında değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of some physical and physiological parameters at the age of 14-16 handball players who take physical education lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Handball players | |
dc.subject.ytm | Physiology | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 49093 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 49093 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |