Ulusal spor federasyonlarının spor pazarlama stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Spor, günümüzde son derece önemli toplumsal bir olgu haline gelmiştir. Bireylerin hem zihinsel, hem de fiziksel olarak kendisini yenilemesi ve geliştirmesinin en kolay yolu olan spor, sanayi devrimi sonrası oluşan boş zamanlar ile birlikte, büyük bir gelişim içerisine girmiştir. Bu gelişimle birlikte spor, bilinçli bir yapı içerisinde örgütlenmeye başlamıştır. Spor federasyonları, sporun ülke içerisindeki yönetiminde son derece önemli bir konuma sahiptir. Ulusal spor federasyonlarının belirledikleri misyon, hedef ve stratejiler, sporun ülke çapında gelişimi ve kitlelere yayılabilmesi açısından son derece önemlidir. Sporun bir hizmet olarak pazarlanması, belirlenen hedeflere yönelik etkili stratejilerin oluşturulup izlenmesi ile mümkün olacaktır. Ulusal spor federasyonlarının spor pazarlama stratejilerini belirleyebilmek amacıyla yapılan bu araştırmanın yürütülmesinde genel olarak betimleme yöntemi izlenmiştir. Araştırmanın evreni G.S.G.M.'ne bağlı ulusal spor federasyonlarından oluşmaktadır. Örneklem grubu olarak, 20 spor federasyonu seçilmiş, sonuçlar 12 spor federasyonundan elde edilen veriler ışığında oluşturulmuştur. Araştırmamızda, ortaya çıkan sonuçlar; Son yıllarda, takım sporlarından çok bireysel sporlarda gelişme olduğu, Araştırmaya katılan ulusal spor federasyonlarımıza göre, ülkemizde sporun gelişememesinin en önemli nedenlerinin eğitim yetersizliği, ekonomik yetersizlik ve tesislerin yetersizliği olduğu, Ulusal spor federasyonlarının % 50'sinin herhangi bir spor pazarlama stratejisinin olmadığı, Ulusal spor federasyonlarının sporun ülke çapındaki gelişimine yönelik en önemli hedeflerinin, %24.5 'inin, ülkeye sporu tanıtmak ve yaymak, % 18'inin, bireylerin spora aktif olarak katılımlarını sağlamak ve %17.5'inin eğitime önem vererek antrenör ve yöneticiler yetiştirmek olduğu, Ulusal spor federasyonlarının yaklaşık % 67' sinin herhangi bir pazarlama ve halkla ilişkiler biriminin bulunmadığı, Ulusal spor federasyonlarının hedeflerini gerçekleştirebilmek için kullandıkları öncelikli stratejilerin, %23 'ünü ülke çapında çeşitli organizasyonlar düzenlemek, %22.5'ini tanıtıcı ve eğitici programlar hazırlamak ve %15'ini ilköğretimden itibaren okullarda çalışmalar yapmak olduğu, Ulusal spor federasyonlarının, sporu geliştirmeye yönelik etkinliklerinde en güçlü yanının mevcut eğitici kadrosu, en zayıf yanının mali yetersizlikler olduğu, Ulusal spor federasyonlarının, sporu geliştirmeye yönelik etkinliklerinde çevrelerindeki en büyük imkanın mevcut sporcu potansiyeli, en büyük zorluğun tesislerin azlığı olduğu, Tüm bu güçlü-zayıf ve imkanlar-zorluklar (S.W.O.T.) analizi sonucunda, ulusal spor federasyonlarının üzerinde durabilecekleri stratejilerin, medyayı kullanarak halkı spora yöneltmek, kulüplerin güçlenmelerini sağlamak ve sponsorlar bulmak olduğu saptanmıştır. Sports has recently been a very important social fact. Sports, the easiest way to help people develop and innovate themselves both mentally and physically, has been through a considerable development period because of the technological revolutions, as the machinery has taken the place of people and their leisure time has increased. With this development, sports has been organised consciously. Sports federations have a very important role in the management of sports through-out the country. The mission, goals and strategies determined by the national sports federations are very important in the increase and development of sports nationwide. Maarketing of sports as a service can be possible by efficient strategies towards the well determined goals. In the research, descriptive techniques are used to determine the strategies of sports marketing of national sports federations. The content of the research is the sports federations affiliated by General of Youth & Sports Directorate. Twenty national sports federation are chosen as a model and the outcomes are acquired in the light of twelve of them. The research outcomes;. There has been more progress in individual sports than team sports in recent years.. The national spors federations took place in the research reported that the reason of insufficient development of sports in the country is the insufficiency in education, economy and sports facilities. Fifty percent (50 %) of the national sports federations does not have a sports marketing strategy The proportion results of the federations' goal in the development of sports in the country is : 24.5 %- to introduce and spread sports nationwide, 18 %- to have people activeley involve in sports and 17.5 %- to have qualified trainers and administrators via giving necessary importance to the education.. 66 % of the federations does not have marketing or PR units.. The strategies used by federations to acquire their goals are proportionally: 23 %- to organise several activities nationwide, 22.5 %-to prepare introductry and educational programs and 15 %- to encourage sports-related studies in schools.. During the development period of sports, all of the federations have sufficent qualified educational stuff, but funding areas. They have the potential of athletes, but they do not have enough facilities. As a conclusion of the S.W.O.T. (strengths-weaknesses-opportunities-threats) analyze, it is determined that the national sports federationas must pursue some fundemantal strategies in order to attract public attention to sports by means of press and media, and to help sports teams and clubs development, find sponsorships and be strengthened by encouraging them enormously
Collections