İlköğretimle ve ortaöğretimdeki öğretmenlerin spora katılımcılık düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
73 ÖZET Spor günümüzün en önemli toplumsal olgularından birisidir. Gelişen teknoloji ile birlikte insanlarda spora katılım yönünde önemli gereksinimler ortaya çıkmıştır. Monoton yaşam şekilleri, hareketsiz çalışma koşullan, teknoloji ile artan stres ve kaygı gibi bir çok neden insanları spora yönlendirmektedir. İnsanların bu gereksinimlerinin karşılanabilmesi uğraşları içerisinde spor etkin bir araçtır. Öğretmenler teknolojinin bu denli gelişmesinde önemli paya, bundan sonraki gelişim hızında da Önemli sorumluluklara sahip bireylerdir. Öğretmenlerin spor yaparak bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarda kendilerini daha üst düzeylere çıkarabilmeleri, uğruna verdikleri çabanın oluşturduğu sonuçların kalitesini de arttıracaktır. Fiziksel ve ruhsal açıdan spor yapmanın verdiği zihinsel katkı, öğretmenlerin kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlayabilir. Ayrıca örnek oldukları genç nesillerin de spora yönlendirilmesinde teşvik edici önemli rolleri oynayacaklardır. İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin spora katılım düzeylerini belirleyebilmek amacı ile yapılan bu araştırmanın yürütülmesinde genel olarak betimleme yöntemi izlenmiştir. Araştırmanın evreni, Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklem grubu olarak 450 ilköğretim ve ortaöğretim öğretmeni seçilmiş, sonuçlar 396 öğretmenden elde edilen veriler ışığında oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin % 83.1 'inin sporu sevdiği, ancak % 45.9'unun spor yaptığı, spor yapan öğretmenlerin daha çok haftada iki veya üç gün spor yaptıkları ve ilköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin % 51.7'sinin yaşam doyumunun yüksek, % 55'inin iş doyumunun yüksek olduğu bulunmuştur. 74 ABSTRACT Sport is one of the most important social facts of our day. As the technology develops day by day, important needs towards participation in sports have occurred in people's lives. Numerous reasons such as monotonous life styles, motionless working conditions, stress and anxiety increased by technology, direct people towards sports. Sports is an effective medium in the striving of people to meet these needs. Teachers not only play an important role in the development of technology, but also have an important responsibility in cotinual speed of this development. Developing themselves in cognitive, affective and psychomotor domains by participating in sports, will enable teachers to increase the quality of the outcome of their effort. Besides they will play an important and encouraging role in directing the generations for which they are being models, towards sports. Descriptive method is used in this research that is done to determine the level of participation of the elementary and high school teachers. The universe of research is formed by the teachers working at the elemantary and high schools affilated to the Administration of National Education. 450 elementary and high school teachers are choosen as sample group and the outcomes are determined by the light of the data obtained by 396 teachers. Outcomes of the research done among the elementary and high school teachers: % 83.1 or the teachers like sports, but % 45.9 of them participate in sports. Teachers participating in sports, spend two or three days a week for sports. % 51.7 of the teachers have high satisfaction in manner of living and % 55 of them have high satisfaction in work.
Collections