Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu`ndan 1995-1996 yılında mezun olan öğrencilerin Ö.S.S. puanları ile akademik başarılarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Ekenci, Güner | |
dc.contributor.author | Algül, Kezban | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:18:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:18:59Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360364 | |
dc.description.abstract | 51 ÖZET Bu çalışmada, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulundan 1995-1996 yılında mezun olan öğrencilerin, ÖSS puanları ile Akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin okula kayıtlarında esas alınan sayısal veya sözel en yüksek ÖSS puanları, ÖSS puan kartlarından çıkarılarak artan bir şekilde sıralanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre üç seviye grubu oluşturulmuştur. öğrencilerin dört yıl boyunca almış oldukları uygulamalı, teorik, alan, kültür ve genel ortalama başarılan hesaplanmış, ÖSS puanları ile ilişkilerine bakılmıştır. Araştırma sonuçları, ÖSS başarısının, spor yükseköğrenimdeki dört yıllık teori ve uygulamadaki başarılarla ilgili olmadığını göstermektedir. Bu durumda ÖSS puanının kesin kayıt için gerekli olan mesleki yetenek puanına katkısının yeniden gözden geçirilmesi uygun olacaktır. | |
dc.description.abstract | 52 SUMMARY The purpose of this study was to assass the relationship between ÖSS scores and acedemic achievement of P.E. student of Gazi Üniversty that was graduated in 1995-1996 ÖSS scores of students that were entrance points to P.E. department, were ranked from the hiphest to lowest. According to scores students were classified in to three groups. General academic achievements of students for 4 years were calculated according to theorical, practical and cultural academic achievement and ÖSS scores, correlation technigue was used as statistical method. The results of showed that there was no relationship between theorical and practical achievement that's why, it is neceessary to conclusion again necessity of ÖSS scores during application to the P.E. department. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu`ndan 1995-1996 yılında mezun olan öğrencilerin Ö.S.S. puanları ile akademik başarılarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Relationship between Ö.S.S. scores and academic achcievement of physical education student of Gazi University was graduated in 1995-1996 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-02 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 59919 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 59919 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |