Show simple item record

dc.contributor.advisorSevim, Yaşar
dc.contributor.authorSuveren, Salih
dc.date.accessioned2020-12-29T08:18:29Z
dc.date.available2020-12-29T08:18:29Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360171
dc.description.abstractCimnastiğe yeni başlayan 6-7 yaş grubu erkek çocuklarda at lama beygiri aletinde überschlag hareketinin öğretilmesinde sözel eğitim ve video kamera ile eğitim yöntemlerinin karşılaştırılmasını incelemek üzere planlanan bu çalışma, 15 kişilik K.E.G. ve 15 kişi lik S.E.G. grubu ile yapılmıştır. Gruplar, bu çalışma için hazırlanan üç aylık antrenman programına göre eğitim görmüş ve K.E.G.'na yaptıkları hareketleri anında kayıt ve izlettirilerek hatalarım düzeltme yöntemi uygulanmış, S.E.G. ise sadece sözel eğitim görmüştür. Grupların çalışmalara başlandığında ve üç aylık eğitim süreci sonunda temel motorik özellikleri de ölçülmüş ve karşılaştırılmış - tır. İlk ve ikinci ölçümler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamış ancak K.E.G.'nun 20 m. koşu ve köprü hareketlerinin matematiksel olarak daha iyi gelişme gösterdiği görülmüş tür. Überschlag hareketinin teknik yapımı açısından gruplar arasında bir farklılık olup olmadığı incelenmiş ve K.E.G.'nun S.E.G. 'na göre anlamlı ölçüde (P<0.05) başarılı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to compare the two different methods (verbal training versus video-camera training) of teaching handsprings on vault apparatus In gymnastics. The subjects were 6-7 years old who have recently started gymnastics. Total of 30 subjects were selected and devided into verbal training and video- camera training groups. Each group consisted of 15 subjects. Groups were trained according to 3 month training programs which were prepared specifically for this study. Video-camera trai ning group's trainings were recorded and the subjects watched their performance to get feedback and the mistakes were corrected immediately. Verbal training group practiced the skill according to a classical teaching method only. The subjects' basic motoric parameters were also measured and compared before and after the 3 months of training periods. The results did not show any statistically significant differen ces between the pre and post study measurements. However, the observation showed that the video-camera training group had bet ter performance in 20 m run and bridge skills. The comparison of the handsprings showed that at the end of the training period the video-camera training group's technical form was Improved significantly (p<0.05) better than the verbal tra ining group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.title6-7 yaş grubu cimnastiğe yeni başlayan erkek çocuklarda atlama beygiri aletinde Uberschlag hareketinin öğretilmesinde sözel eğitim ve video kamera ile eğitim yöntemlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of two different methods (verbal training versus video-camera training) in order to teach handsprings on vault apparatus in male beginner gymnasts aged 6-7 years
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGymnastics
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid69149
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid69149
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess