2002 futbol dünya kupasında Latin ve Avrupa ekollerinin bilgisayarlı maç analiz programıyla incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
171 Özet Bu araştırmanın konusu 2002 Futbol Dünya Kupasında Latin ve Avrupa ekollerinin bilgisayarlı maç analiz programı yardımı ile incelenmesi olarak belirlenmiştir. Amaç Çalışmanın amacı Latin ve Avrupa ekolünü temsil eden takımların özelliklerini ortaya koyarak ekoller arasındaki farkları belirlemektir. Metod Çalışma analitik yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir.. Maçların bilgisayara aktarılması ve değerlendirmesi Liverpool Polytechnic'in geliştirdiği Soccer Notation maç analiz programı ile gerçekleştirilmiştir. İstatistiksel sonuçlar için SPSS paket programından faydalanılmıştır. Analiz edilen takımların yaptıkları tüm maçlara bağımsız 2 grup T Testi P>0.05 değeri ile uygulanmıştır. Sadece Latin ve Avrupa takımlarının karşılaştıkları 17 maç için de SPSS paket programında tekrarlayan ölçümler için varyans analizi uygulanmıştır. Veri sayısının arttırılması ve desteklenmesi için Hand-Notation ve Fifa'nın internet adresinden faydalanılmıştır Ekoller karşılaştırılırken analiz edilen 7 Latin ve 11 Avrupa takımının 2002 Dünya kupasındaki tüm maçları incelenmiştir. Bunun yanında sadece iki ekolün karşı karşıya geldiği 1 7 maç özel olarak analiz edilmiştir. Araştırmaya destek olması bakımından, teknik ve taktik özelliklerin yanına ekole etkili olacağı düşünülen teknik direktörün kariyeri, oyuncuların fiziksel özellikleri ve profesyonel olarak oynadıkları takımlarda incelenmiştir. Araştırmanın sonunda teknik, taktik, oyuncu ve antrenör açısından yapılan incelemeler sonucunda elde edilen farklar ortaya konmuştur. Bulgular Buna göre teknik değerlendirmede elde edilen sonuçlar, her bir ekolün maç başına sahip olmuş olduğu ortalama değerler, aşağıdaki tabloda belirtilmiştir. Latin ekolünü temsil eden takımların ortalama değerler açısından azda olsa üstünlüğü olmasına rağmen elde edilen172 sonuçlar SPSS paket programında bağımsız 2 grup T Testi ile değerlendirildiğinde P>0.05'te fark anlamlı değildir. Gol Av: Attığı gol Averajı, Y.Gol Av: Yediği gol Averajı, T.S.O %: Topa sahip olma yüzdesi S/i %:Sut-isabet yüzdesi Taktik değerlendirmede Latinler 3'lü Avrupalılar 4'lü savunmayı tercih etmektedir. 7 Latin takımından 3 tanesi paslaşma yoğunluğu olarak rakip sahanın daha geniş bölümünü kullanırken 2 si sağ kanadı 1'i sol ve 1'i de orta alanı kullanmışlardır. 11 Avrupa takımının 5'i sol kanadı tercih ederken 2'si sağ 2'si orta ve 2 tanesi de iki bölgeyi eşit oranda kullanmıştır. Orta yapılan bölgeler incelendiğinde Avrupa takımlarının 5 tanesi (%45,5) sağ kanat 5 tanesi de (%45,5) sol kanadı sadece 1 takımda(%9) orta bölgede daha fazla orta girişiminde bulunmuştur. Latin takımlarının 5'i orta yapmak için sağ kanadı kullanmıştır. Sadece 2 Latin takımı sol kanadı kullanmıştır. İki ekol temsil eden 18 takımın tamamı kaleyi karşılarına aldıkları zaman şut çekmişlerdir. Sonuç Bu dünya kupası dahil olmak üzere dünya kupası finallerinin 9 tanesini Latin 8 tanesini Avrupa takımları kazanmıştır. Bu kupaların 9 tanesinin finalinde Latin ve Avrupa takımları karşılaşmışlar ve bu maçların 7 tanesi Latin takımlarının üstünlüğü ile sonuçlanmıştır. 2002 Kore&Japonya'da Latin ekolü Avrupa ekolüne karşı ortalama değerler açısından üstünlük sağlamış olmasına rağmen yapılan istatistiksel analizlerde teknik açıdan elde edilen fark anlamlı kabul edilmemektedir. Teknik, taktik, oyuncu ve teknik direktör açısından farklılıklar gözlense de globalleşme ile birlikte ekoller arasındaki farklar ortadan kalkmaktadır. Bundan sonra yapılacak çalışmalarda daha fazla maç incelenerek, teknik ve taktik açıdan daha farklı kriterler analiz edilerek ekoller arasındaki farklar ortaya konulabilir. 173 Summary The subject of this research has been determined as the examination of the Latin and European schools with the help of computerized match analysis programmes. Purpose The objective is to determine the differences between schools by producing the futures of the teams that represent Latin and European schools. Method The study has been realized by using analytical methods. The evaluation of the matches are realized by Soccer Notation match analysis programme which was developed by Liverpool Polytechnic. For statistical results SPSS package programme has been made use of. 2 independent group of T Tests with the value of P>0,05 have been applied to all the matches of the analysed teams. For 1 7 matches in which only Latin and European teams comfronted, variance analsis for repeated measures in SPSS package programme has been applied. To increase and support the number of the resultants, Hand-Notation and Fifa's internet address have been made use of. While comparing schools, all matches of 7 Latin and 1 1 European teams in 2002 World Cup have been examined. In addition to this, 17 matches in which only two schools confronted have also been analysed. To support the research, beside tactical and technical qualities, the carrier of the technical director, physical qualities of players and teams in which they professionally take part have also been examined. As a result of the research; The differences that have been obtained as a result of examining the technique, the tactic, the player and the technical director have been produced. Results According to this, the findings that were obtained by technical evaluation and the average values that each school get are shown below. Although the teams that represent Latin school are a little more superior in174 terms of average values, when the findings are evaluated by 2 independent T Tests, the difference in P >0,05 is not meaningful. Gol Av: Attığı gol Averajı, Y.Gol Av: Yediği gol Averajı, T.S.O %: Topa sahip olma yüzdesi S/i %:Sut-isabet yüzdesi In tactical evaluation Latins prefer defense by 3 whereas European prefer defense by 4. 3 of the 7 Latin teams uses the larger part of the rival space intensively for passing. While two of them uses the night wing and 1 of them uses the left wing and 1 of them uses the middle part. Of 1 1 European teams, 5 of them prefer left wing, 2 of them prefer right wing. 2 of them uses the middle parts whereas the other 2 uses both parts equally. When the areas of cross examined, 5 of the European teams (%45,5) used right wing, another 5 (%45,5) used left wing and only 1 team (%9) used middle part. 5 of the Latin teams used right wing to cross and only 2 Latin teams used the left wing. All the 18 teams that represents two schools shot when the goal past was opposite to them. Conclusion Including this very World Cup, Latin teams won 9 of them and European teams won 8. In the finals of 9 cups, Latin and European teams confronted and 7 of these matches resulted with the superiority of Latin teams. In 2002 Korea & Japon, although Latin school showed a kind of superiority in terms of average values, according to statistical analysis the difference is not meaningful. Even though there are some differences in terms of technique tactic, player and technical director, the differences between schools are disappearing as a result of globalization. In future studies by examing more matches and analysing more different criteria in terms of technique and tactic, the differences between schools can be shown.
Collections