Show simple item record

dc.contributor.advisorFiliz, Kemal
dc.contributor.authorÖzçalikuşu, Osman
dc.date.accessioned2020-12-29T08:16:56Z
dc.date.available2020-12-29T08:16:56Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359423
dc.description.abstract90 ÖZET Bu araştırmada Y.İ.B.O.'larda öğrenim gören öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıkları ve Y.İ.B.O.'ların boş zamanları değerlendirme konusunda öğrencilere sağladığı imkanlar incelenmiştir. Y.İ.B.O. öğrencilerinin kişisel ve ailevi özellikleri, eğitim düzeyleri, okullarındaki boş zamanları değerlendirmeye yönelik imkanlardan ne oranda faydalandıkları, okullarının boş zamanlan değerlendirmeye yönelik ne tür imkanlara sahip olduğu, Y.İ.B.O. öğrencilerinin boş zamanlan değerlendirme alışkanlıkları ve beklentileri öğrenciler üzerinde yapılan anket çalışmasıyla araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okullarındaki boş zamanları değerlendirme çalışmaları olarak, öğrencilerin %75.6'sının okuma salonunu gösterdikleri, %40.4'ünün el işleri, resim vb. çalışmalara katıldıkları, buna karşılık %35.7'sinin hiçbir çalışmaya katılmadığı, %38.3'ünün futbol çalışmalarına katılmak istediği, buna karşılık %26.2'sinin hiçbir çalışmaya katılmak istemediği, %27.9'unun katıldıkları boş zamanları değerlendirme çalışmalarını sevdikleri için tercih ettikleri, düzenli olarak spor yapanların %47.8'inin futbolu tercih ettikleri, %43.5'inin boş zamanları değerlendirme çalışmalarına yeterince katılamama91 nedeni olarak okullarındaki araç-gereç ve malzemelerin yeterli olmadığını belirttikleri, boş zamanları değerlendirme çalışmalarına katılmayan öğrencilerin %54.5'inin çalışmalara katılmama nedeni olarak tesis yetersizliğini gösterdikleri tespit edilmiştir. Yapılan %2 (ki-kare) testleri sonucunda öğrencilerin okulları ile kardeş sayıları, ailelerinin ekonomik durumları, rekreasyon çalışmalarının başarıya etkisi konusundaki düşünceleri, niçin Y.İ.B.O.'ya geldikleri, çevrelerini tanımaları, katıldıkları boş zamanlan değerlendirme çalışmalarına yeterince katılamamaları, beden eğitimi öğretmenlerine karşı sevgileri, düzenli spor yapmaları, ünlü sporcu olmak istemeleri arasında P<0.05 seviyesinde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetleri ile katıldıkları boş zamanlan değerlendirme çalışmalarını niçin seçtikleri ve ünlü sporcu olmak istemeleri arasında da P<0.05 düzeyinde anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Sonuçta; Y.İ.B.O.'larda öğrenim gören öğrencilerin boş zamanları değerlendirme konusunda eğitilmesi ve aktif faaliyetlere yönlendirilmesi, öğrencilerin enerjilerini yararlı çalışmalarda harcayabilecekleri faaliyetlerin okullarda artırılması, malzeme ve tesislerin öğrencilerin ihtiyacını karşılayacak düzeyde okulların donatılması gerektiği; rekreatif faaliyetler konusunda duyarlı ve eğitimli öğretmenlere ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstract-92 ABSTRACT Recreational habits of the students attending YIBOs and the opportunities that YIBOs provide them for recreation are studied in this research. Personal and family characteristics, educational levels of YIBO students, to what extent they benefit from recreational opportunities, the facilities that their school have for recreational activities, and the recreational habits and expectations of YIBO students are studied through a questionaire with those students. According to the results of the research, it was observed that 75.6% of the students showed libraries as leisure activity places, 40.4% of them participated in handcraft, painting, etc; 35.7% took part in none of the activities, 38.3% wished to join football activities, 26.2% didn't want to participate in any activities, 27.9% of the students preferred recreational activities because they enjoyed doing these activities. Moreover, 47.8of the students having regular sports activities preferred football, and 43.5% of the students gave lack of equipment in their schools as a reason for not joining in such activities. 54.5% of those students who don't take part in such activities asserted that facilities in their schools were not sufficient.93 As an outcame of x2 tests, a meaningful correlation at the level of P<0.05 was found among these factors: School and the number of brothers/sisters, the economical stuation of the family, the ideas about influence of recreational activities on success, the reagon for coming to YIBO, recognizing the environment, the reason for choosing recrational activities, not joining in recreational activities enough, their love for physical education teachers, having regular sports activities, their wish to be a famous sportsman. Also, among the sex of the students, their reasons for choosing the present recreational activities, and their wish to be a famous sportsman a meaningful relation at the level of P<0.05 was seen. Consequently, it was found out that the students attending YIBOs should be educated in the area of recreation and should be directed to activities, the activities in which students use their energy should be increased in schools, the materials and facilities of schools should be sufficient to meet the needs of the students, and that teachers sensitive to and educated in recieational activities were required.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleYatılı ilköğretim bölge okullarında okuyan öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme ve spor alışkanlıkları üzerine bir araştırma (Hatay ili örneği)
dc.title.alternativeResearch on students recreational habits and behaviours on sports in boarding primary-schools (Example it Hatay city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmRegional schools
dc.identifier.yokid79410
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid79410
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess