Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Erdoğan
dc.contributor.authorHasçelik, Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-29T08:16:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:16:48Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359348
dc.description.abstract-73- OZET Bu araşürmanın amacı: Balıkesir İlinde sporun kitlele re ulaştırılması açısından uygulanacak spor poHtikalannı tesbit et mektir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda Balıkesir ilinde spor tesislerinin yeterli olmadığı, spor yapan kesimin daha çok il ve ilçe merkezlerinde oturanların olduğu, Balıkesir ilinde bireyleri spor yapmaya yöneltecek uygun politika ve iletişim araçlarından teşvik edici bir vasıta olarak yararlanılmadığı tesbit edilmiştir. Sporu seyir sporundan kitle sporuna yönlendirmek anayasa, spor kanunu ve kalkınma planlarında hedeflenen spor politikalarına ulaşabilmek için her yaşta ve seviyedeki vatandaşla rımızı bünyesinde bulunduran M.E.B. bağlı eğitim kurumları, üni versiteler, silahlı kuvvetler, bakanlıklar, belediyeler, sendikalar, kamu, özel ve gönüllü kuruluşlar sporun benimsetilmesi ve yaygın laştırılmasında koordineli çalışmalı tesis, araç gereç yapımı için kaynak ayırmalıdır. Sonuç olarak; sporun kitlelere ulaştırılması açısından uygun politika ve araçlar belirlenerek Balıkesir ilinde spora ilginin yükseltilmesi gereği tesbit edilmiştir.
dc.description.abstract-74- SUMMARY The purpose of this study was to determine the best sport policy so that sport activities which will be applied in Balıke sir can reach to all parts of country. As a result of this study, it has been found out that the sport facilities in Balıkesir are not sufficient the people performing sport activities are generally from city and town centers, there is not a correct sport policy encouraging people to practice sport and the mass media is not benefited as an incentive means. The constitutional aim should be sport for all instead of spectacular sport programs. Additionally in main development plans and rearrangement of minutes related to sports lows to be based on that all the people in any gender and age could find adap ted sport facilities especially in organisation which are embrassing mass, like educational organisations ad National Education Mi nistry, Municipalities, military forces, syndicates, universities, pri vate and nonprofit organisations should directed to consider estab lishing sports dress, equipments and share some budget for coordinated sport activities. Determining the right policy and instruments in order to convey sport to all people, increasing number of peoples concern to sport activities in Balıkesir has been identified as a requirement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSporun kitlelere ulaştırılması ve spor tesisleri politikaları Balıkesir ili uygulaması
dc.title.alternativeMass sport, sport facilities and Balıkesir example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBalıkesir
dc.subject.ytmMass sport
dc.subject.ytmSport facilities policy
dc.identifier.yokid79733
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid79733
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess