Mental retarde çocukların diş tedavilerinde ART ve konvansiyonel yöntemlerin etkinliğinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mental Retarde Çocukların Diş Tedavilerinde ART Ve KonvansiyonelYöntemlerin Etkinliğinin Karşılaştırılmalı Olarak ncelenmesiAlphan ÖzenÖZETMental retardelerde dental tedaviler, hasta uyumunun azlığı nedeniyle her zamanzordur. Hasta ko-operasyonu ve hastanın anlama kapasitesi genellikle tedavi planlamasınıve prognozu etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, mental retarde hastaların özel birtedavi yöntemi (Atravmatik restoratif Tedavi: ART) kullanarak tedavi etmek verestorasyon başarısını, kavite hazırlanması ve restorasyon için gereken zamanı veanksiyete seviyesini klinikte konvansiyonel yöntemle tedavi edilen mental retardeçocuklarla kıyaslamaktır. Dolgu başarısı, Modifiye Ryge kriterleri kullanılarak bağımsızbir gözlemci tarafından değerlendirilmiştir. Anksiyete seviyesi, Modifiye Venhamndeksi, Çocuklarda Korku Değerlendirme Skalası ve nabız sayısı ile ölçülmüştür. 31mental retarde çocukta 32 restorasyon ART ile, 31 mental retarde çocukta ise 39restorasyon konvansiyonel yöntemle uygulanmıştır. ART restorasyonların başarısıkonvansiyonel restorasyonlarla benzer bulunmuştur. ART'nin, mental retarde çocuklarıntedavisinde güvenilir ve kolay kabul gören bir araç olduğu düşünülmektedir. Çalışmamız,mental retarde çocukların kendi ortamlarında tedavi edilmesinin daha kolay bir ko-operasyon sağladığı ve tedavilerin daha sorunsuz kabul edildiğini ve onları takip edentedaviler için kliniğe hazırladığını göstermiştir.Anahtar kelimeler: mental retarde çocuklar, ART, anksiyete Mental Retarde Çocukların Diş Tedavilerinde ART Ve KonvansiyonelYöntemlerin Etkinliğinin Karşılaştırılmalı Olarak ncelenmesiAlphan ÖzenABSTRACTDental treatments of mentally retarded children have always been difficultbecause of minimal cooperation. Co-operation of the patient effects the treatmentplan and prognosis. The aim of our study is to treat mentally retarded children by aspecial treatment method (atraumatic restorative treatment: ART), compare therestoration success, time needed to prepare the cavity and to restore it and comparethe anxiety levels between mentally retarded children who were treated withconventional methods in the dental clinic. Restoration success was evaluated byModified Ryge Criteria by an independent evaluator. The anxiety level wasmeasured by Modified Vehman Index, Children Fear Survey Schedule and pulserate. 32 restorations in 31 mentally retarded children were performed using ARTand 39 restorations in 31 mentally retarded children were performed usingconventional method. Success rate of ART restorations were similar withconventional restorations. ART was thought to be a dependable tool to treatmentally retarded children. Our study showed that treating mentally retardedchildren in their own environments, provide easier co-operation and acceptability ofthe treatment with less trouble, and prepare them for following treatmentprocedures in clinical conditions.Keywords: mentally retarded children, ART, anxiety2
Collections