12-14 yaş çocukların motorsal performans ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma 12-14 yaş çocukların motorsal performans ve benlik saygısı düzeylerini belirleyerek yaş, cinsiyet ve spor yapma durumu farklılıklarını ortaya koymak; motorsal performans ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmaya İzmir il merkezinde okuyan 407'si kız, 458'i erkek (aktif spor yapan 270 kişi, aktif spor yapmayan 595 kişi) olmak üzere toplam 865 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır.Öğrencilerin motorsal performanslarını belirlemek için bazı antropometrik ve motorik testler uygulanmıştır. Antropometrik testler boy uzunluğu, vücut ağırlığı, ve vücut kompozisyonu ölçümlerini kapsamaktadır.Motorsal performans testler olarak; kassal kuvvet:sağ-sol el kavrama kuvveti testi, durarak uzun atlama testi, kassal dayanıklılık: 30 sn mekik testi, esneklik:otur-eriş testi, sürat: 30 m koşu testi, kardiyovasküler dayanıklılık: 1 mil (1609 m) koşu testi kullanılmıştır.Benlik saygısı düzeyini belirlemek için Özoğul (1988) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri (1967) okul kısa formu kullanılmıştır.Gruplar arasında ( yaş, cinsiyet ve spor yapma durumu) motorsal performans ve benlik saygısı özellikleri bakımından 3x2x2 düzeninde varyanz analizi ve bonferroni testi kullanılmıştır.Çalışma sonucunda, öğrencilerin benlik saygısı puanları bakımından 12,13 ve 14 yaş grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur. Spor yapan kız ve erkek öğrencilerin antropometrik ölçümleri, motorsal performans testleri ve benlik saygısı puanlarının spor yapmayan kız ve erkek öğrencilerden daha yüksek değerlere sahip olduğu tespit edilmiştir. Spor yapan 12-14 yaş çocukların kuvvet, sürat ve kardiyovasküler dayanıklılıkla benlik saygısı arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. This research was conducted for the purpose of determining 12-14 year old children?s motor performance and self esteem levels and the differences according to age, gender and participation in sports and examining the relationship between motor performance and self esteem.The research was conducted with 865 students in Izmir province center who participated voluntarily (407 girls, 458 boys; 270 active and 595 not active sports participants).Some anthropometric and motor tests were administered to determine the students? motor performance. The anthropometric tests included height, weight and body composition measurements. The motor performance tests used were right-left hand grasp strength and standing long jump for muscle strength, 30 second shuttle test for muscle endurance, sit-reach test for flexibility, 30 meter run test for speed, and 1 mile (1609 meters) run test for cardiovascular endurance.To determine self esteem level the short school form of the Coopersmith Self Esteem Inventory (1967) which was adapted for Turkish by Özoğlu (1988) was used. The characteristics of motor performance and self esteem were looked at between groups (age, gender and status of sports participation) using variance analysis at 3x2x2 level and Bonferroni test.Statistically significant differences were determined in the students? self esteem scores between the 12, 13, and 14 year old groups. The anthropometric measurements, motor performance and self esteem scores of the female and male students who participated in sports were higher than those of the female and male students who did not participate in sports. Statistically significant relationships were found between 12-14 year old active sports participant children?s self esteem and their strength, speed and cardiovascular endurance.
Collections