Düzenli fiziksel aktivitenin ilköğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma ve yalnızlık düzeyleri üzerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada düzenli fiziksel aktivitenin, ilköğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma ve yalnızlık düzeyleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesine çalışılmıştır.Bu genel amaç çerçevesinde çalışmada, cinsiyet, ebeveynlerin eğitim ve çalışma durumu, ailenin ekonomik durumu, kardeş sayısı, eğitim alınan sınıf mevcudu gibi kişisel değişkenlerin öğrencilerin okula yabancılaşma, yalnızlık düzeyleri üzerindeki etkileri de ele alınmıştır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubu uygulamaları, Aydın Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nün düzenlediği ?Yıl Boyu Spor Okulları Projesi? kapsamında sekiz hafta boyunca ikişer saatlik seanslar halinde haftada üç kez yapılan spor okullarına düzenli biçimde katılmayı gönüllü olarak kabul eden 74 ilköğretim öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Kontrol grubu uygulamaları ise Aydın İl Milli Eğitim merkez ilköğretim okullarında öğrenimine devam eden sekiz hafta boyunca düzenli fiziksel aktivite yapmayan, gönüllü, 72 ilköğretim öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.Araştırmada Ashler ve Wheller tarafından geliştirilen ve Kaya (2005) tarafından dilimize uyarlanan Çocuklar İçin Yalnızlık Ölçeği ve Çiftçi (2009) tarafından geliştirilen Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği ile araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde SPSS 17.00 İstatistik Paket Programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma betimsel istatistikleri; bağımsız grupların karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t-testi; regresyon, ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü Anova; tekrarlı ölçümler için iki faktörlü Anova ve basit korelasyon istatistik teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda düzenli fiziksel aktivitenin ilköğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma ve yalnızlık düzeylerini azaltan bir olumlu etki yarattığı, bu etkinin hem kız hem de erkek denekler için söz konusu olduğu belirlenmiştir.Araştırma da ayrıca öğrencilerin okula yabancılaşma düzeylerinin anne eğitim durumuna kardeş sayısına, eğitime devam edilen sınıf mevcuduna göre; yalnızlık düzeylerinin ise baba eğitim durumuna, baba çalışma durumuna, ailenin ekonomik durumuna göre değiştiği bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Fiziksel Aktivite, Yabancılaşma, Yalnızlık . The purpose of this study is to determine the effect of regular physical activities on primary school students? level of alienation from school and loneliness.Within the framework of this general purpose, the study deals with the effects of such personal variables as gender, educational and working status of parents, economic status of parents, the number of siblings and the number of students in the classroom on students? level of alienation from school and loneliness.The study was based on experimental design with pretest posttest control groups. The experimental group was comprised of 74 primary school students who voluntarily agreed to participate regularly in sport schools in which two-hour lessons are provided three times a week for eight weeks within the scope of The Project of Sport Schools organized by the Provincial Office of Youth and Sports in Aydın. The control group consisted of 72 volunteering students, from the central primary schools under the control of the Office of National Education in Aydın, who were not engaged in regular physical activities for eight weeks.The data collection tools for the study were ?The Loneliness Scale for Children?, developed by Ashler and Wheller and adapted to Turkish by Kaya, ?The Alienation Scale for Students?, composed by Çiftci, and the personal information form designed by the researcher.The data were statistically analyzed through SPSS 17.00. The techniques included arithmetic mean and standard deviation as descriptive statistics; independent samples t-test for comparing independent groups,simple linear regression, one-way Anova for unrelated samples, two-way Anova for repeated measures, and simple correlation statistics .It was concluded that regular physical activities had a diminishing effect on primary school students? ?both male and female- level of alienation from school and loneliness.Furthermore, it was discovered that students? level of alienation from school varied depending on the educational status of their mothers, the number of their siblings and the number of students in their classroom whereas their level of loneliness was affected by the educational status of their fathers and economic status of their parents.Key Words: Physical Activity, Alienation, Loneliness
Collections