1999 yılında ruhsal belirti taraması yapılan Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin 2001 yılındaki takipleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 1999 Yılında Ruhsal Belirti Taraması Yapılan Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin 2001 Yılındaki Takipleri Üniversite yılları, gençlerin erişkinliğe geçiş için ilk adım attığı yıllardır. Bu dönem, gençlerin ilişkilerinin çok hızlı değişim gösterdiği dönem olarak kabu) edilmektedir. Bu sosyal, kültürel ve ekonomik değişiklikler ve güçlükler, gençleri ruhsal açıdan olumsuz yönde etkileyebilir. Çalışmamızda, öğrencilerin, sosyodemografik özelliklerini, ruhsal sorunlar karşısındaki tutumlarını ve SCL-90-R kullanılarak psikiyatrik semptom dağılımlarını araştırmayı amaçladık. Nisan - Aralık 2001 tarihleri arasında, daha önce Nisan 1999 döneminde, Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi birinci sınıf öğrencilerine ve tıp dışı fakülteleri temsil etmek üzere rastgele örneklem yöntemi ile seçilmiş olan Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri, Fen-Edebiyat ve Diş Hekimliği Fakülteleri birinci sınıf öğrencilerine anketler uygulanmıştır. 399 öğrenciden 308'ine (%77.2) ulaşılabilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilere, Ruhsal Belirti Tarama Listesi (Symptom Check List) (SCL-90-R) ve `Demografik Bilgi Toplama Anketi` uygulanmıştır. Toplanan veriler istatistiksel açıdan değerlendirilmiştir. Araştırmamıza katılan öğrencilerin %40.6 (125)'sı kız, %59.4 (183)'ü erkektir, Öğrencilerin yaş ortalaması 22.50 ± 1.38 yıldır. Öğrenciler, SCL-90-R puanlarına göre psikopatoloji düzeyleri açısından değerlendirildiğinde, ilk dört belirtinin Tıp Dışı Fakültelerdeki öğrencilerde, %61.2 (109) oranında obsesif-kompulsif, %55.1 (98) paranoid düşünce, %50.6 (90) kişilerarası ilişkilerde duyarlılık, %40.6 (83) oranında ek semptom, Tıp ve Diş Hekimliği Fakülteleri' ndeki öğrencilerde ise %55.4 (72) oranında obsesif-kompulsif, %43.1 (56) paranoid düşünce, %42.3 (55) kişilerarası ilişkilerde duyarlılık, %47.2 (84) oranında ise depresyon belirtileri olduğu saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: üniversite gençliği, SCL-90-R, ruhsal belirti IX ABSTRACT 2001 Year Follow Up Study of The Students Who Were Screened for Psychiatric Symptoms in 1999 in Çukurova University University education period is the first step of the adulthood for teenagers. It is believed that in this period releationships between young persons change rapidly. Young persons may psychologically be influenced negatively by social, cultural, and economic changes and difficulties. The aim of this study was to assess sociodemographic details, attitudes against psychiatric problems, and psychologic symptom distributions of the students. v In the first step in 1999, the study groups were composed of the first class students of Medical Faculty and the first class students of randomly selected other faculties in Çukurova University. The follow up study was performed between April and December 2001. Of 399 students who participated the first stage, 308 (77.19 %) were reached. Students enrolled in this study were given symptom check list (SCL-90-R) and demographic questionnaire. Collected data was assessed statistically. Of 308 students, 40.6% (125) were girl and (59.4%) 183were boy. Mean age of the students was 22.50Ü.38. Assessment of psychopathology levels of students according to SCL-90-R scores revealed that the first four symptoms were as follows: obsessive-compulsive symptoms in 61.2% (109), paranoid thoughts in 55.1% (98), sensitivity in interpersonal relationships in 50.6% (90), additional symptoms in 40.6% (83) of non medical facultie's students. The first four semptoms for Medical and Dentistry Facultie's students were as fallows: obsessive- compulsive symptoms in 55.4% (72), paranoid thoughts in 43.1% (56), symptoms of sensitivity in interpersonal relationships in 42.3% (55) and depression symptoms in %47.2 (84). Key Words: university students, SCL-90-R, psychiatric symptom
Collections