Web tabanlı öğrenmenin temel hemşirelik becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma hemşirelik öğrencilerine temel hemşirelik becerilerine ilişkin demonstrasyon yöntemine ilaveten uygulanan web tabanlı öğrenmenin, öğrencinin temel hemşirelik beceri düzeyi üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılan tek kör, yarı-deneysel bir çalışmadır.Araştırma örneklemini 2010-2011 öğretim yılında Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu 2. sınıfta okuyan, ?Sağlık ve Hemşirelik II? dersinin ?Hasta ve Hasta Ortamı? modülüne devam eden öğrencilerden (n: 60) oluşmuştur. Araştırmaya girecek örneklem büyüklüğünü tespit edebilmek amacıyla Power analizi yapılmıştır.Olasılıksız örnekleme ile seçilen öğrenciler, beceri eğitimine ilişkin kuramsal dersi aldıktan sonra yaş grubu ve cinsiyet açısından eşitlenerek uygulama ve kontrol grubuna ayrılmıştır.Uygulama grubundaki öğrencilere demonstrasyona ilave olarak çevrim içi (online) video öğretimi yapılmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel olarak yürütülen demonstrasyon yöntemi uygulanmıştır.Her iki gruptaki öğrenciler rutin beceri eğitimine alınmışlar ve bu eğitimin içinde tüm becerileri yanı sıra, araştırma için seçilen becerileri demonstrasyonda uygulamaları istenmiştirÖğrencilerin psikomotor beceri düzeyi, yapması istenen beceri rehberine uygun olarak yapılan puanlamadan çıkan puanla belirlenmiştirHemşirelik öğrencilerine web tabanlı eğitim uygulandıktan sonra, intramusküler enjeksiyon uygulama, İV kateter uygulama, İV sıvı uygulama becerisi puanları uygulama grubunda anlamlı bir şekilde artmıştır.Eğitimden sonra, uygulama ve kontrol grupları arasında intramusküler enjeksiyon uygulama, İV kateter uygulama, İV sıvı uygulama becerisi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır.Uygulama grubundaki öğrencilerin cinsiyet, yaş grubu ve kendine ait bilgisayarının olup olmaması ile ilgili özellikleri ise öğrencilerin nasogastrik uygulama, nasogastrik kateter uygulama, İV kateter uygulama, İV sıvı uygulama beceri puanlarını etkilemeği saptanmıştırSonuçlar demonstrasyon yöntemine ek olarak uygulanan web tabanlı eğitimin hemşirelik öğrencilerinin beceri eğitimini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Web Tabanlı Eğitim, Uzaktan Eğitim, Hemşirelik Becerisi This study is a single-blinded, semi-experimental study which aims to investigate the effect of web-based learning in addition to demonstration related to basic nursing skills on basic nursing skill level of undergraduate nursing students.The sample of the study was composed of students (n:60) who were ongoing to `Patient and Patient Environment` module of ?Health and Nursing II course? in second class of Aegean University School of Nursing. Power analysis was performed to detect the sample size of the research.Students who are selected by random sampling were divided into the control and experimental groups who are equalized in according to age group and gender after training about theoretical lessons.Web-based education in addition to demonstration training were implemented to students in the experimental group. Only demonstration training which is handled traditionally were implemented to students in the control group.All students in both groups had been retrieved to routine skill education which is performed by classic demonstration and they were asked application the selected skills to research in demonstration.Level of psychomotor skill of students had been determined with point made in accordance with required skills suitable with skill book.Students in both group skills training routine as well as all the skills in this training and, for the research were asked to perform a Demonstration in the selected skills. Students are asked to do the skill level of psychomotor skill points are the points determined in accordance with the guidelines.The mean skill points related to I.M.., IV catheter, İM injection, IV catheter insertion, giving IV fluids and insertion of nasogastric catheter was increased as statistically significant after carry out the Web-based education in experimental group.It has been found out that there is a statistically significant meaningful difference among mean of skill points related to I.M.., IV catheter, İM injection, IV Catheter insertion, giving IV fluids between control and experimental group after education.It was found that the gender, age groups and having an personal computer of students in experimental group, does not effected their skill points related to I.M.., IV catheter, İM injection, IV catheter insertion, giving IV fluids.The results are showed that the web-based learning applied in addition to demonstration has been effected positively the skill education of nursing students.Keywords: Web-based education, Distance education, Nursing skills
Collections