dc.contributor.advisor | Tamer, Kemal | |
dc.contributor.author | Balci, Şükrü Serdar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:10:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:10:49Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/356610 | |
dc.description.abstract | 59 7. ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademedeki 1.-5. sınıf öğrencilerine yönelik fiziksel uygunluk test bataryası protokolü oluşturarak güvenilirliğinin tespit edilmesidir. Araştırmada birinci ve ikinci ölçümlerdeki testlerin tamamına katılan, 296 erkek, 277 kız toplam 573 öğrenci değerlendirmeye alınmıştır. İlköğretim öğrencilerine yönelik fiziksel uygunluk test bataryası; vücut kitle indeksi ölçümü, V otur-uzan testi, 30 sn mekik testi, 30 sn sınav testi, 20 m hız koşu testi ve 800 m- 1600 m uzun mesafe koşu testlerinden oluşmaktadır. Öğrencilerden elde edilen veriler bütün istatistiklerde sınıflara ve yaşa göre ayrı ayrı analiz edildi. Test bataryasında uygulanan birinci ve ikinci ölçümlerdeki bütün alt testlerin sınıflararası (r) ve sınıfiçi (R) güvenilirlik katsayıları hesaplandı. Test bataryasının güvenilirliğini tespit etmek için çok değişkenli analizlerden 'Setlerarası Korelasyon Analizi' (Canonical Correlation Analysis) uygulandı. Bataryayı oluşturan testlerin birinci ve ikinci ölçümleri arasındaki sınıfiçi güvenilirlik katsayıları (R) VKİ ölçümlerinde; erkek öğrencilerde R=0,99, kız öğrencilerde R=1,00 ve toplamda R=1,00 olarak, V-otur uzan testinde; erkek öğrencilerde R=0,90, kız öğrencilerde R=0,92 ve toplamda R=0,91 olarak, 30 sn mekik testinde; erkek öğrencilerde R=0,93, kız öğrencilerde R=0,95 ve toplamda R=0,94 olarak, 30 sn şınav testinde; erkek öğrencilerde R=0,87, kız öğrencilerde R=0,85 ve toplamda R=0,87 olarak, 20 m hız koşusu testinde; erkek öğrencilerde R=0,87, kız öğrencilerde R=0,91 ve toplamda R=0,91 olarak, dayanıklılık koşusu testinde 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin katıldığı 800 m'de; erkek öğrencilerde R=0,77, kız öğrencilerde R=0,72 ve toplamda R=0,76 olarak, 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin katıldığı 1600 m'de; erkek öğrencilerde R=0,93, kız öğrencilerde R=0,94 ve toplamda R=0,93 olarak tespit edilmiştir.60 Wilk's Lambda yaklaşımına göre; erkek öğrencilerde, kız öğrencilerde ve toplamda, bütün setlerarası korelasyonlar sıfirdan (0) önemli derecede farklıdır (p<0,001). İlköğretim birinci kademe (1.-5. sınıf) öğrencilerine yönelik fiziksel uygunluk test bataryasının çok değişkenli (multivariate) güvenilirliğinin yüksek olduğu, sınıflararası ve sınıfiçi güvenilirlik katsayılarının ortadan yükseğe kadar değiştiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak; oluşturulan test bataryasının ilköğretim birinci kademedeki öğrenciler için uygulanabileceği söylenilebilir. | |
dc.description.abstract | 61 8. SUMMARY The purpose of this study was to form a physical fitness test battery and test the reliability of the test battery for elemantary students in first to fifth grades. Total number of subjects for the study were 573 students (296 boys and 277 girls) who participated in all tests and retests. The physical fitness test battery for elemantary students consisted of six subtests including body mass index, V sit and reach test, 30-sec sit-up test, 30-sec push-up test, 20 m speed run test and 800-1600 m distance run tests. Separate analyses were used for each grade and age levels for the gender. Univariate interclass and intraclass test-retest in reliability coefficients were used for all subtests in the physical fitness battery. The test battery reliability was estimated by using a Canonical Correlation Analysis. Univariate intraclass test-retest in reliability coefficients of subtests were determined; R=1,00 (boys R=0,99, girls R=1,00) for the VKİ, R=0,91 (boys R=0,90, girls R=0,92) for the V sit and reach test, R=0,94 (boys R=0,93, girls R=0,95) for the 30-sec sit-up test, R=0,87 (boys R=0,87, girls R=0,85) for the 30-sec push-up test, R=0,91 (boys R=0,87, girls R=0,91) for the 20 m speed run test, R=0,76 (boys R=0,77, girls R=0,72) for the 800 m distance run for 1st, 2nd and 3rd grades, R=0,76 (boys R=0,77, girls R=0,72) for the 1600 m distance run for 4th and 5th grades. According to Wilk's Lambda approach, all of the canonical correlations were significantly different from zero in boys, girls and total group (p<0,001). The multivariate reliability of the physical fitness test battery was high, interclass and intraclass reliability coefficients were moderate to high for elemantary students in first to fifth grades. As a result of the study, the test battery is recommended for elemantary students in first to fifth grades. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 1.-5. sınıf ilköğretim öğrencilerine yönelik fiziksel uygunluk test bataryası | |
dc.title.alternative | Physical fitness test battery for elementary students in first to fifty grades | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 185067 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 165065 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |