Yeni ilköğretim programlarının öngördüğü tamamlayıcı ölçme değerlendirme teknikleri hakkındaki öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programları (YİP)'in öngördüğü tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili görüşlerini ve bu teknikleri kullanma durumları ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır.Bu genel amaç çerçevesinde şu sorulara cevap aranmıştır:1.İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanma nedenleri hakkındaki görüşleri nelerdir?2.İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanma nedenleri hakkındaki görüşleri;a.Cinsiyetb.Mezun olduğu okulc.Hizmet yılıYaş değişkenlerine göre farklılık göstermekte midir?İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki bilgi seviyeleri nasıldır?4. İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki bilgi seviyelerine yönelik görüşleri;a. Cinsiyetb. Hizmet yılıc.Mezun olduğu okuld. Yaş değişkenlerine göre farklılık göstermekte midir?5. İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanma sıklıkları nasıldır?6. İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanma sıklıkları;a.Cinsiyetb.Mezun olduğu okulc.Hizmet yılıd.Yaşe.Okuttuğu sınıff.Hizmet içi kurs ya da ölçme değerlendirme dersi alıp almama değişkenlerine göre farklılık göstermekte midir?Araştırmanın evrenini, 2010?2011 eğitim-öğretim yılında Ağrı il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'e bağlı ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise, evrenden rastgele seçilen ve anket uygulanan 183 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, frekans, yüzde, ?t? testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulgular şöyledir:İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili olumlu görüşleri olmasına rağmen, genellikle geleneksel ölçme değerlendirme tekniklerini kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenler tarafından en çok kullanılan teknikler çoktan seçmeli sorular, eşleştirmeli sorular, doğru yanlış soruları boşluk doldurma soruları, kısa cevaplı yazılı yoklamalar, soru cevap, performans değerlendirme ve projedir. Öğretmenlerin en az kullandıkları yöntemler ise yapılandırılmış grid ve tanılayıcı dallanmış ağaç yöntemidir. Öğretmenler, tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili bilgilerini yeterli görmektedirler. Öğretmenlerin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili bilgileri hakkındaki algıları ve kullanım sıklıkları ile ilgili görüşleri arasında cinsiyet, yaş, hizmet yılı, mezun olunan okul ve ölçme değerlendirme dersi alıp almama değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin okuttukları sınıf ile tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanım sıklıkları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Buna göre, beşinci sınıf öğretmenlerinin, tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerini, birinci sınıf öğretmenlerinden daha çok kullanmakta oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanma nedenleri ile ilgili görüşleri arasında değişkenlere göre anlamlı bir fark yoktur.Anahtar Kelimeler: Yeni İlköğretim Programları, Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri, Öğretmen Görüşleri The main purpose of this study to determine primary school class teachers? views on alternative assessment and evaluation techniques provided by the New Primary School Curriculum (NPSC) and reveal their views on using these techniques.Within the scope of this purpose, the questions below are aimed to be answered:1.What are the opinions of primary school class teachers on the reason for using alternative assessment and evaluation techniques?2.Do the opinions of primary school class teachers on the reason for using alternative assessment and evaluation techniques change according to the variables of;a.Genderb.The school from which s/he graduatedc.Working years as a teacherd.Age3. What are the primary school teachers? perception of knowledge levels on alternative assessment and evaluation techniques?4. Do the primary school teachers? perception of knowledge levels on alternative assessment and evaluation techniques change according to the variables of;a. Genderb. Working years as a teacherc. The school from which s/he graduatedd. Age5. What is the frequency of primary school class teachers? using alternative assessment and evaluation techniques?6. Do the frequency of primary school class teachers? using alternative assessment and evaluation techniques change according to the variables of;a.Genderb.The school from which s/he graduatedc.Working years as a teacherd.Agee.The grade s/he teachesf.Attendance to an in-service training or taking assessment and evaluation courseThe class teachers working at MEB (Ministry of Education) primary schools in Ağrı province in 2010-2011 educational year constitute the population of this research. The sample of the research is randomly selected and questionnaire administered 183 class teachers among the universe.The data were analyzed with SPSS statistics software. In data analysis, arithmetic mean, frequency, percentage, t test and variance analysis were used. The findings obtained from data analysis are below:It has been determined that, though primary school class teachers have positive opinions about alternative assessment and evaluation techniques, they generally use traditional assessment and evaluation techniques. Teachers mostly use multiple choices, matching questions, true false filling blanks questions, short answers questions, question-answer, performance evaluation and project techniques. The techniques that teachers use very rarely are constructivist grid and diagnostic tree techniques. Teachers believe that they have adequate knowledge of alternative assessment and evaluation techniques. A significant relationship was not determined between the primary school teachers? perception of knowledge levels and using frequencies of alternative assessment and evaluation techniques, and gender, age, working years as a teacher, the school from which s/he graduated and taking assessment and evaluation course. However, a significant relationship was determined between the grade s/he teaches and their frequency of using alternative assessment and evaluation techniques. Teachers of fifth grade use them more frequently than teachers of first grade. A significant relationship was not determined between the reason why teachers use alternative assessment and evaluation techniques, and their opinions according to the variables.Keywords: New Primary School Curriculum, Supplemental Assessment and Evaluation Techniques, Teachers? Opinions
Collections