İlköğretim 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin matematikte dört işlem konusunda yaşadığı zorluklar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin matematikte dört işlem konusunda yaşadığı zorlukları ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırmanın verilerinin toplanmasında, çözümlenmesinde ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılının bahar döneminde, Elazığ il merkezinde bulunan Mezre İlköğretim ve Mehmet ve İfakat Gülaçtı İlköğretim okullarında gerçekleştirilmiştir. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. I. aşamaya 468, II. aşamaya 108 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri klinik görüşmeler, görüşmeci günlüğü ve öğrencilerin çalışma yapraklarından elde edilmiş olup, verilerin analizinde ise verinin işlenmesi, verinin görsel hale getirilmesi ile sonuç çıkarma ve teyit etme bölümlerinden oluşan bir sınıflama kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda çocukların çıkartma işlemi gerektiren sorularda toplama işlemi gerektiren sorulara oranla daha çok zorluk yaşadıkları görülmüştür. Okulların başarı durumları ve öğrencilerin sınıf seviyeleri göz önüne alındığında zorluk yaşanan işlem türü yönünden anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Yine bu öğrencilerin çarpma işlemine göre bölme işleminde daha çok zorluk yaşadıkları saptanmıştır. Okulların başarı durumları göz önüne alındığında zorluk yaşanan işlem türü yönünden 2. sınıflarda anlamlı bir farklılık görülmezken, en başarılı okulda eğitim gören 3. sınıfların çarpma işleminde, en başarısız okulda eğitim gören 3. sınıfların ise bölme işleminde daha çok zorluk yaşadıkları görülmüştür.Öğrencilerin problemlere çözüm yolu geliştirirken daha çok anahtar sözcüklere göre hareket ettikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin problemlere hatalı cevap vermelerinde daha çok bu anahtar sözcüklerle ilgili yaşadıkları kavram yanılgılarının olduğu saptanmıştır. Okulların başarı durumları ve öğrencilerin sınıf seviyeleri göz önüne alındığında öğrencilerin kavram yanılgısı yaşadığı sözcük bakımından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. İşlem sırasında yapılan hataların ise daha çok basamak ve gruplama kavramlarının bilinmemesi veya eksik bilinmesinden ve toplama, çıkartma, çarpma ve bölme işlemlerine ait kuralların birbirine karıştırılıp genellenmesinden kaynaklandığı görülmüştür. This study aims to find out the challenges faced by the first, the second and the third grade primary school students in the process of solving mathematical problems. Qualitative research method was used in the collection, the analysis and the interpretation of the data. The study was conducted with two schools in Elazığ in the spring term of 2010-2011 academic year. The study consists of two stages in which 468 students in the first stage and 108 students in the second one were involved. The data were collected through the clinical interviews, the researcher diary and the work sheets of students, and the data were analysed by using a classification technique consisting of data reduction, data display, conclusion and verification.Results of the study introduce that children have more difficulty in questions requiring the extraction process than the ones requiring the collection process. In regard to the success of schools and the level of students, a meaningful difference isn?t seen in tems of the operation type. It?s also seen that the students have much more difficulty in division than multiplication. In regard to the success of schools, a meaningful difference isn?t seen at the second grade in tems of the operation type. On the other hand, it?s proved that the third grade students of the most successful school have more difficulty in multiplication and the same grade students of the least successful school have it in division.The students mostly applied the key words while developing solutions for problems. Their misconceptions about these key words have much more influence on their mistakes in problem solving. In regard to the success of schools and the level of students, a meaningful difference is not seen in terms of the words causing misconception. The mistakes in the process of operations mostly result from the lack of knowledge about the concepts of digit and grouping as well as the confusion and the generalization of the rules about addition, subtraction, multiplication and division
Collections