Klinik beceri eğitiminin değerlendirilmesinde CIPP modeli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi klinik beceri eğitiminin değerlendirilmesi; klinik beceri eğitimlerinin daha standardize ve etkin olmasının sağlanması için öneriler geliştirilmesi amacı ile yapılmıştır.Araştırma, genel tarama modelinin kullanıldığı nicel bir çalışmadır; ADÜ Tıp Fakültesi klinik beceri eğitiminin CIPP modeli esas alınarak var olan durumunu ortaya koymak üzere tasarlanmıştır. Araştırma verileri, 2011-2012 eğitim öğretim yılı 1, 2, 3. sınıflarından 261 öğrenci, klinik beceri eğitimlerinde görevli 34 gönüllü eğitici anketleri, beceri eğitim rehberleri, 2003 – 2012 yılları Eğitim Öğretim Rehberleri, ders programları, ADÜ Tıp Fakültesi web sitesi, Klinik Beceriler Alt Birimi 2009-2012 yılları toplantı tutanakları ve Klinik Beceri Laboratuvarı malzeme listelerinden elde edilmiştir. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistikler, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis ve Dunn testleri kullanılmıştır. p < 0.05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Bu çalışmada klinik beceri eğitim programının amaç ve hedeflerinin, yetkinliklerin net olarak belirtilmediği, içeriğin yeniden düzenlenmesi, eğitimlerin süre ve sayısının artırılması gerektiği belirlenmiştir. Programda; öğrenci sayısının fazlalığı, manken maketlerin nitelik ve niceliği ile laboratuvarların fiziksel yetersizlikleri, eğiticilerin eğitim saatlerine uymaması ve organizasyon değişikliklerinin zamanında bildirilmemesi gibi sorunlar yaşanmaktadır. Beceri eğitimleri için ayrılmış bir bütçe bulunmamaktadır. Öğrencilerin eğitimler için hazır bulunuşlukları ve motivasonları iyidir. Eğiticilerin çoğu klinik beceriler ile ilgili eğitim almış, becerileri meslek yaşantılarında kullanan alan uzmanlarıdır. Öğrenciler, eğiticilerin konularında bilgili ve beceri sahibi olduklarını, iletişimlerinin iyi olduğunu, sürelerini verimli kullandıklarını düşünmektedirler. Bu çalışmada; klinik beceri eğitimlerinin öğrencilerin hekimlik beceri ve isteklerini geliştirmektedir ve yararlı bulunmaktadır; fakat öğrencilerin becerilerdeki yeterlikleri net değildir. Klinik beceri eğitimlerinin mevcut duruma uygun olarak yeniden düzenlenmesinin amaçlanan hedeflere ulaşılmasını sağlayacağı düşünülmektedir. This study; aims to evaluate clinical skills education provided in undergraduate medical education in Adnan Menderes University Medical Faculty; to develop suggestions to improve clinical skill educations to be more standardized and efficient. This research is a quantitative, cross-sectional model planned to aim to evaluate context, input, process, product of clinical skills education, based on CIPP, on the example of Adnan Menderes University Medical Faculty. A total number of 261 voluntary students of year 1, 2, 3 of Adnan University Medical Faculty in 2011-2012 academic year and 34 voluntary educators were included in this research which was performed in Adnan University Medical Faculty. Research data were gathered from student and educator questionnaire forms, clinical skills education guides, clinical skills education guides evaluation form, ADU Medical Faculty first and second year clinical skills education guides, ADU Medical Faculty first and second year course timetables, ADU Medical Faculty official web site, ADU Medical Faculty 2003 – 2012 academic years education guides, Clinical Skills Unit 2009-2012 years' official meeting reports, Clinical Skills Laboratory supplies lists. For analyses; descriptive statistics, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis and Dunn tests were used. p < 0.05 was accepted as significant. ADU Medical Faculty clinical skills education program's aims, goals and competencies are not clear and well defined. Programs content is needed to be organized, skill practice number and duration is needed to be maximized. There are some problems; the number of students is high, manikin-models' quality and quantity, laboratories' physical conditions are insufficient, changes in course schedules are not announced timely. The program doesn't have separate budget. Students' cognitive and psychomotor preparedness and motivation is sufficient. Most of the educators' had clinical skills education and they are experts of their fields, they use these skills in their professional lives. Students think that educators are knowledgeable, skillful, good at communication and use their time efficiently. Students and educators complained that they were not informed about the changes of course schedules. Clinical skills educations are useful; students think that they encourage their skills and learning, but it is seen that students are not very clear about their competency about the skills. It is thought that reorganization of clinical skills educations according to the existing situation will satisfy to meet the goals.
Collections