Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlık düzeylerinin matematik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlık seviyelerini belirlemek için 5?li likert tipi bir ölçme aracı geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekle öğrencilerinin matematik okuryazarlık düzeylerini belirleyip matematik başarıları ile matematik okuryazarlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca matematik okuryazarlığının matematik başarısını hangi düzeyde yordadığı da araştırılmıştır.İlk olarak literatürden ve uzman görüşlerinden faydalanarak 83 maddelik taslak ölçek formu oluşturulmuştur. Bu form 500 ortaokul 8. sınıf öğrencisine uygulanarak elde edilen veriler doğrultusunda ölçeğin faktör analizleri yapılmıştır. Yapılan faktör analizleri sonucunda 43 madde ölçekten çıkarılarak 40 maddeden oluşan nihai ölçek formu elde edilmiştir. Elde edilen ölçeğin faktör yapısını doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda faktör yapısının birbiriyle uyumlu maddelerden oluştuğu belirlenmiştir. İkinci olarak öğrencilerin başarı düzeylerini belirlemek amacıyla, TIMSS-2007 matematik sorularından faydalanılarak oluşturulan ve 25 sorudan oluşan Matematik Başarı Testi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu testin iç güvenirlik katsayısı hesaplanmış ve KR-20 güvenirlik katsayısı 0.899 olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla 334 ortaokul 8. sınıf öğrencisiyle uygulama yapılmıştır. Yapılan uygulamalar öğrenci seviyelerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrencilerinin matematik okuryazarlıkları ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin pozitif yönde ve yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Matematik okuryazarlığının matematik başarısını yordama düzeyi incelendiğinde ise matematik okuryazarlığının matematik başarısının %73?ünü açıkladığı görülmüştür. Öğrencilerin matematik başarısında oldukça önemli olan matematik okuryazarlığı kavramına yönelik olarak öğretmenlerin bilgilendirilmesi, derslerin verimli bir şekilde geçmesi için büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin matematik okuryazarlık seviyelerini artırmak için matematik konularını diğer derslerle ilişkilendirilip günlük yaşamdaki örnekleriyle açıklamanın oldukça faydalı olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Matematik Başarısı, Matematik Eğitimi, Matematik Okuryazarlığı, Ölçek Geliştirme. The aim of this study is to develop a 5 point likert scale in order to identify mathematics literacy of secondary school 8th grade students and to observe the relationship between success in mathematics and mathematics literacy. In addition predictive power of mathematics literacy in terms of mathematics success has been studied. Firstly a draft scale form of 83 items was prepared by making use of literature and opinions of experts. After the form was applied to 500 8th grade students, factor analysis of the scale was made based on the data gathered. As a result of the factor analysis 43 items were taken out of the scale and final scale form of 40 items was achieved. In order to validate factor structure confirmative factor analysis was carried out. As a result of the analyses it was determined that factor structure consisted of consistent items. Secondly, Mathematics Achievement Test consisting of 25 questions which were benefited from TIMSS-2007 mathematics questions was prepared in order to identify success level of students. Internal reliability coefficient of the test was calculated and KR-20 reliability coefficient was identified as 0.899.In this study relational screening model was used. For this aim the application was carried out with 334 secondary school 8th grade students. The applications have shown that level of students is intermediate. It was also determined that there is a positive and high correlation between mathematics literacy of the students and mathematics success. When mathematics literacy was observed in terms of its predictive power about mathematics success it was seen that mathematics literacy accounts for %73 of mathematics success. It is highly important that awareness of teachers is raised as to the concept of mathematics literacy, which is very important for mathematics success and for the courses to be more efficient. It is thought that in order to raise mathematics literacy level of the students it is quite beneficial to make associations between mathematics and other courses and to explain the topics by giving real life examples.Key Words: Mathematics Success, Mathematics Education, Mathematics Literacy, Scale Development.
Collections