Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar konusunu günlük hayat problemlerinin çözümüne olan transfer düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar konusunu günlük hayat problemlerinin çözümüne olan transfer düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Eylem araştırması şeklinde desenlenen araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Elazığ merkez Koç Ortaokulu ve merkez Tevfik Yaramanoğlu Ortaokulu?nda okuyan 202 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler 2010 ve 2011 de yapılmış olan SBS sorularından seçilerek oluşturulan Seviye Belirleme Testi (SBT) ve araştırmacı tarafından geliştirilen Rasyonel Sayılar Transfer Testi (RSTT) ile elde edilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen veriler iki aşamalı olarak ele alınmış, birinci aşamada öğrencilerin seviye belirleme testi ve rasyonel sayılar transfer testi puanları arasındaki ilişkiye bakılmış, ikinci aşamada ise öğrencilerin rasyonel sayılar konusunu günlük hayat problemlerinin çözümüne olan transfer düzeyleri belirlenmiştir.Araştırmada yapılan analizler sonucu öğrencilerin seviye belirleme testi puanları ile rasyonel sayılar transfer testinden aldıkları puanlar arasında pozitif yönde, anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. İkinci aşamada ise öğrencilerin rasyonel sayılar transfer testinin ?NEDEN A/B/C/D?? kısmında verdikleri yanıtlar dört kategoride incelenmiştir. Tüm bu araştırmalar sonucunda ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar konusunu günlük hayat problemlerine olan transfer düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgi transferi, Günlük hayat problemleri, Matematik eğitimi, Rasyonel sayılar. This study investigates the 7th grade secondary school students? transferring rational numbers topics into everyday life problem solving. The participants of the study designed as action research are 202 ,7th grade students chosen in Center of Elazığ KOÇ Secondary School and Tevfik Yaramanoğlu Secondary School in the academic year 2012?2013. The data were collected through the ?Placement Test?s (SBS) questions and Rational Numbers Transfer Test(RSTT) developed by the researcher.The data was evaluated in two phases. Relationship between the Placement test and rational numbers transfer test scores were evaluated in the first phase while the second phase aimed at identifying the level of transferring rational numbers topics into everyday life problem solving.Analysis results indicate that there is a positive, significant, and medium-level relationship between placement and transfer test scores. In the second stage, students? responses to the rational numbers transfer test ?WHY A/B/C/D?? were examined in four categories. As a result of all these studies, it is concluded that the level of the students? transferring rational numbers topics into everyday life problem solving is moderate level.Keywords: Knowledge Transfer, Problem of everyday life, Mathematics education, Rational numbers.
Collections