Sekizinci sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersinde örnek olay yöntemiyle öğretimin öğrenme düzeyine ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; sekizinci sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi?nde örnek olay yöntemiyle öğretimin öğrenme düzeyine ve kalıcılığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desenin (quasi-experimental design) ön test-son test, bir deney ve bir kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır.Deney grubunda demokrasi kültürü temasının her kazanımı için ayrı bir örnek olay tespit edilerek ?örnek olay yöntemi ile öğretim?; kontrol grubunda ise ?yapılandırmacı öğretim? yaklaşımına göre hazırlanmış mevcut öğretim uygulanmıştır. Deneysel işlem sonrasında her iki gruba da son test uygulanmıştır. Son test uygulamasından 56 gün sonra ise gruplara kalıcılık testi uygulanarak, deneysel işlemin öğrenilenlerin hatırlanması üzerinde etkililiğini ölçmek için gerekli veriler elde edilmiştir.Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Ortalama, Standart Sapma) kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t-testi, grup içi tekrarlı ölçümlerin arasındaki farkın anlamlılığının testinde eşleşmiş grup t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırmadan çıkan sonuçlar bütünsel olarak ele alındığında; dokuz kazanımım ikisinde deney grubu öğrencilerin son test sonuçları kontrol grubundan daha olumlu, ikisinde de kalıcılık testi sonuçları daha olumludur. Araştırmaya katılan öğrencilerin ön test puanları ortalamalarının gurup değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan t-testi sonucunda grup ortalamaları arasındaki fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır (t=0,257; p=0,798>0,05). Araştırmaya katılan öğrencilerin son test puanları ortalamalarının gurup değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan t-testi sonucunda grup ortalamaları arasındaki fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur (t=-2,180; p=0,034<0,05), deney grubunun son test puanları (x=1,956), kontrol grubunun son test puanlarından (x=1,640) yüksektir. Araştırmaya katılan öğrencilerin kalıcılık testi puanları ortalamalarının gurup değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan t-testi sonucunda grup ortalamaları arasındaki fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur (t=-2,498; p=0,016<0,05), deney grubunun kalıcılık testi puanları (x=1,840), kontrol grubunun kalıcılık testi puanlarından (x=1,489) yüksektir. Diğer bir ifade ile örnek olay yöntemi ile işlenen derslerin öğrencilerin kazanım düzeylerine yapılandırmacı yaklaşıma göre işlenen derslerden daha fazla olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Örnek Olay Yöntemiyle Öğretim, Örnek Olay Yöntemi, Demokrasi ve Eğitim, Vatandaşlık ve Eğitim, Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi The purpose of this study is to investigate the effect of teaching through case study method on the acquisition level and retention of learning out comes belong to Citizenship and Democracy Education course of 8th grades.In the study, pretest-posttest quasi experimental design with an experimental group and a control group was used.In the experimental group, students took the course with cases considered appropriate for each learning outcome of the theme. In the control group, however, the course went on as usual with the prevailing teaching programme inspired constructivist approach. After experimental implementations, post test was administered to both groups. After posttest, retention test was administered after 56 days to both groups to check the post test results.Findings obtained from the study were analyzed using SPSS 17.0 (Statistical Package for Social Sciences). Descriptive statistics methods such as mean and standard deviation. To compare the quantitative data, independent samples t test and paired samples t test were used. Data was evaluated at 95 percent confidence interval.In conclusion, there is a significant difference between students post test scores in 2 of 9 learning outcomes in favor of experimental group. Similarly, there is also a significant difference among students? retention test scores in another two learning outcomes in favor of the experimental group. Besides, it is revealed that there is not a statistically significant difference between students pre test scores (t=0,257; p=0,798>0,05). Additionally, there is a statistically significant difference between students post test scores (t=2,180; p=0,034<0,05) in favor of the experimental group?s mean (x=1,956) in comparison to control group (x=1,640). Also, there is a significant difference between students retention test scores (t=-2,498; p=0,016<0,05) and experimental groups? retention test mean (x=1,840) is much more than control groups? retention test mean (x=1,489). These results given above reveal that case study method is more effective educational tool than classical instruction to improve students? level of acquiring corresponding learning outcomes.Keywords: Case Study Method, Teaching Through Case Study Method, Democracy and Education, Citizenship and Education, Citizenship and Democracy Education
Collections